AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.970

Antal tillverkade Z3:or

Wo
3
Woukk
Bmw 523i -97
Vill ha information om hur många tillverkade Z3or som gjordes i dem olika årsmodellerna och totalt.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Kika här: Länk

263887 st Z3 roadster (1.8-3.0)
11460 st Z3 Coupé (2.8-3.0)
15322 st M roadster
6291 st M Coupé

/Masten
cu
21
cuurtanz3
BMW Z4 2.5 L 04
Menar du att 263887 Z3 tillverkats i USA eller i Tyskland. Går det få reda på antal som tillverkats i varje årsmodell isåfall var.
Snart vår !!!!!!!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
cuurtanz3: 296960 st Z3 allt som allt med alla modeller inkluderade. Det finns en hel del bra böcker om Z3 där det står mer modellspecifika uppgifter.

/Masten
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Alla Z3:or är byggda i USA.

Mvh Henrik
bara 6000 m-coupe.. lär nog bli bla samlarvärde på dem i framtiden... någon som vet samma siffror för första generationens z4??
Wo
3
Woukk
Bmw 523i -97
Finns det någon information per årsmodell?
tex. hur många Z3 roadster år 1999?

Tackar för övrig information!
cu
21
cuurtanz3
BMW Z4 2.5 L 04
Ojdå.!! Om alla z3 är tillverkade i USA så undrar man över underredsskyddet. Får känslan av USA inte har samma intresse av rostskydd som vi i Norden och Tyskland. Bör man göra en rostskyddsbehandling på bil som används bara sommartid. Har kallgarage. Tycker dock underredet ser fint ut.
Fast det är väl ändå en våldsam skillnad mellan att en bil tillverkas _i_ USA och att den tillverkats _för_ den amerikanska marknaden?

Att BMW slår upp en fabrik i USA för att där tillverka bilar innebär ju inte per automatik att allt var rostskydd heter stryks ur programmet. Snarare handlar det om att förlägga produktion i olika länder, bland annat för att skydda sig mot valutarisker. Jag vågar påstå att den amerikanska produktionen inte påverkar kvalitén ett dugg eftersom det fortfarande är tysk filosofi som detaljstyr produktionen. BMW tillverkar f.ö även bilar i Asien.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Det man märker av att bilen är byggd i USA tycker jag är att en del paneler inte är lika nogrannt monterade som på övriga BMW. Lite knak och gnek i panelerna, annars är bilarna bra ihopskruvade, lita på mig jag har skruvat mycket med min och inte märkt av något annat som påvisar dålig kvalitet.

Mvh Henrik
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
det verkar som den tyska kvalitén inte når upp hos de amerikanska tillverkarna om man ska tro motorskribenterna, jag har samlat på mig lektyr och tester om just Z3, enl Teknikens världs första provning så var det visst en hel del som tyskarna fick hjälpa till med för att få något sånär stil på bygget. Jag kan egentligen inte uttala mig för egen del men fabriken var ju ny då så en viss inkörning kanske behövdes.

Ang, rostskyddet så har det diskuterats här på forumet tidigare och de som varit duktiga och rivit ner paneler och trösklar har inte funnit det minsta tillstymmelse av rostskydd så att vi andra har blivit upplysta om att någon form av rostskydd borde göras, huruvida det är någon skillnad mellan årsmodellerna har inte framkommit av inläggen,men den som är mån om sin pärla kanske inte ska nonchalera rostskyddet i tron om att det är bättre än det är
mvh Uffe/bildock
cu
21
cuurtanz3
BMW Z4 2.5 L 04
Okey. Tycker att det kommit många bra tips från er alla. Grunnar nog på ett rostskydd iallafall därför jag har kallgarage och då kan man inte undgå att viss fukt kommer in. Man kan se det t.ex. hammare som hänger på väggen som bildar till sig rostfärg. Tycker att det är mycket givande att läsa angående alla inlägg som finns. Roligt med diskussionerna.
Snart vår !!!!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.