|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har en cheva van och undrar om bmw fälgar passar på den? Vad jag har sett så finns det ju stora och lilla GM mönstret, och lilla är väl ungefär samma som Bmw? Men hur vet jag vilket mönster jag har på vanen (förutom att köpa fälgar och testa förståss, vilket jag inte orkar göra)? Har sett vissa vanar med stora, och vissa med lilla, är väldigt konfunderad kring detta. Om ni har lust så länka gärna bilder på Vanar med bmw fälgar :) | |
|
Lilla GM-mönstrets bultcirkel är ø4,75"=ø120.65 d.v.s nästan som BMW´s ø120. Med långa bultar (tjocka fälgnav) är nog skillnaden tillräckligt liten för att det skall funka. Det är svårt att mäta bultcirklar med udda bultantal, men som kontrollmått så är C-C mellan två intilliggande bultar 70,92mm på en 4,75" bultcirkel. Sedan har Cheva oftast navhål ø70,3 så vill man ha riktig navstyrning måste det till ringar, men kanske är det inte så känsligt på en van. ET verkar skilja en hel del mellan olika chevor så det gäller att ha koll på det någorlunda med: Länk |
|
| Det passar inte! Van har GM´s stora bultmönster så det går ej. Däremot kan man ha BMW fälg på GM bilar med lilla bultmönstret 4,75"/120,65mm. | |
| jag har sett vanar med bmw fälgar... varför tror du jag fråga? | |
| Har du mätt om du har ca 70,92mm mellan två bultar då? | |
| Nope inte ännu. Ska göra det när jag får tid =) | |
| Tja dom kanske bytt nav? | |
| Enl. min tidigare länk verkar ju större pick-ups och vans ha 6x5,5" cirkel (ø139.7) medan små S10-pickuper har lilla GM. Finns ju också någon mellanvariant med 5x5" (ø127mm). | |
| Det är möjligt att dom bytt bultcirkel och tagit från S10or på de vanar jag sett då... Men passar det? måste vara jobbigt att byta. | |
| Denna van t.ex Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.