AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.148

X3 3,0sd -07 bra köp?

Xd
15
Xdrive
X5 3,0d -07 (E70)
Hej!

Jag lämnade in bilen på verkstan och fick låna en X3 3,0 sd -07 för provkörning.... skulle inte ha gjort det... oj oj vilken motor...king of the road känsla....

Blev så sugen att jag tom funderar på att köpa bilen, vad tror ni om det? Är det ett bra köp, (ca 370 000 i princip fullt utr utom navi, 4000 mil) framförallt med tanke på att nya X3 bara är 1-2 år bort? Vad tror ni händer med andrahandsvärdet då? Störtdyker det eller är det då så stor prisskillnad mellan nya och gamla x3an att det inte spelar någon roll?

Någon som har denna bil som är villig att dela med sig av erfarenheter? Bra som dåliga.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Är det denna?:

Länk

Mvh
Xd
15
Xdrive
X5 3,0d -07 (E70)
Japp.
Xd
15
Xdrive
X5 3,0d -07 (E70)
Tack för era uttömmande svar... ;-)

Det blev en audi allroad istället.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Allroad är ingen dålig bil, och X3 är inte direkt snygg - så grattis! ;)
Xd
15
Xdrive
X5 3,0d -07 (E70)
Tackar.

Nej tycker X3 ser ok ut, inte mer. Framförallt framlysena förstör. Dock är ju sd-motorn fantastisk... får bli en x5 eller x6 3,0sd om nåt år.
Hej, har en X3 3,0sd som du tydligen funderar på, har kört 700 mil. Håller med om att utseendet kräver lite tillvänjning men det går...
Bilen som sådan är jag mycket nöjd med, riktigt skön att köra med drag så det knäcker det mesta utan förbrukningen rusar iväg, står på 0,88 nu på vintern med daglig körning på dubbade vinterdäck. Ca decilitern lägre på långkörning.
Lite äldre stuk på en del saker, hade en E90 förut men jag saknar inte direkt startknapp osv. Sportstolarna är lite väl smala för en som har storlek 54, inte indivduell värme för passageraren får man leva med för möjligheten att alltid komma fram, kunna lasta det mesta i ett flexibelt bagagerum. Har landställe med bitvis dålig väg och det var anledningen till bytet, kan rekommendera bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.