|
|
|
|---|---|
|
Har en konstigt ljud som uppstår ibland när jag startar på 1an lite hårt, eller om jag tex backar och lägger i 1an och kör iväg, låter som om man slår med en hammare på något metallföremål, svårt att förklara ljudet men tror jag lokaliserat det till höger bak. någon som har en aning om vad det kan vara? | |
|
Handbromsen som frysit fast? och släpper när du backar ? /Ludvig |
|
| nej ljudet fanns även i sommar! | |
|
okkej, har nämligen samma problem ?:O trodde det var pga att den frös fast? /Ludvig |
|
|
låter som att de är främre bakvagnsbussning.. kostar ca 3500 på bmw inkl hjulinställning, de gjorde de för mig iaf. prova sök efter bussning bakvagn så hittar du flera trådar med samma klonkande ljud. |
|
| de va inte länge sen den var inne på besiktning, borde dom inte sett de där då? | |
|
ja lämna in den till bilfirman där ja köpte min bil, dom märkte inget 1a ggn den var inne, dom påstod att stötdämpar bussningen var slut.. ja bytte stötdämpare och bussningar o hade samma klonkande fortfarande.. blev less o sparkade hårt i fälgen, såg hur bakdäcket rörde på sig.. kollade upp de lite mer och såg att bussningen var slut.. bokade tid hos BMW för byte, var förbi bilfirman och sa att dom verkar inte lägga ner nån tid på att hitta felen, utan chansar för att dom har haft liknande fel på ANDRA bilmärken.. så prova sparka på bakdäcket eller så åker du till GDS hallen o lyser med ficklampa underifrån, så ser du nog den utslinta bussningen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.