|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag kollade idag på en E36 323i-97 som var i fint skick, utöver en skada på höger tröskel. Det verkar som tröskeln blivit tryckt uppåt och att det kommit in fukt vilket gjort att det uppstått rost. Tryckskadan uppåt är ca 0,5-1 cm men syns inte märkbart från sidan. Däremot har det rostat så att en ca 3 cm rund flik lossnat i överkanten. Givetvis borde jag tagit en bild..... Hur allvarligt är rost i tröskeln på en E36? Länk | |
| För att förtydliga, fliken med rost sitter på utsidan av tröskeln och syns givetvis... | |
|
Ptja, har lagat trösklarna på min förra E36 Coupé, och i princip alla icke entusiastägda E36or jag sett har rost i trösklarna. Dålig konstruktion som får fukt och vatten att samla sig i trösklarna o ligga lite skönt. Man ser det inte förrän man öppnar upp dem heller, det är de jävliga. tröskelmassan ligger kvar även om det inte är någon plåt kvar alls. Allt går att laga, var på tröskeln (horisontellt) är skadan? fram/bak? vid någon av liftpunkterna? Nära Hjulhusen? Hade jag handlat en 323 för 61.000kr så förväntar iaf jag mig att jag absolut inte skall behöva göra ett skit. Speciellt inte något så tråkigt som rostlagning! |
|
|
Dock var den ju rostskyddsbehandlad, vet du när? Kan ju hållt rosten lite isolerad till själva skadeplatsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.