|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Martin E |
bmwlundqvist Likheten mellan tillverkarna är allt för lika idag och i trygghetsnarkomanernas tid vågar få sticka ut och vara annorlunda. M.A. Håller med om att 7 serien vågar sticka ut,men det är ingen "average car" som 3 serien. Titta på likheten mellan dessa olika modeller. Kia Cee`d Länk BMW 1 serie Länk Formgivarna vågar inte bygga innovativa futuristiska modeller, modeller som floppar är garanterat "för vågade" Titta på denna underbara bil från alfa romeo Länk Eller denna 159:a Länk Bilar byggda med lidelse och som har en själ, kanske därför dom inte säljer så bra ? |
|
Jag har svårt att se likheten mellan Kia:n och 1:an. Den lidelsen du pratar om,måste vara när ägarna tittar på bokslutet. Skämt åt sido,håller med om att Alfa 8C är läcker. 159:ans problem är vel priset. |
|
Martin E |
Lidelse är passion min herre. När såg du en volvo senast som hade en utstrålning värt att tänka på BMW utstrålar teknik-fetischism men bara om du är intresserad vad som finns under skalet, inget är lämnat åt slumpen varje skruv och skarv är genomtänkt och ämnad för funktion och form. 159:an är vacker som en oskuld, kompromisslös som en racer och opålitlig som en .... Anonima Lombarda Fabbrica Automobili vågar visa former och uttrycka lustar. kanske inte alltid funktionellt men .... |
|
Lite kuriosa och en hel del nostalgi finns i den här bilden från leveransen av BMW 1500 nr 1000 till Sverige. BMW 1500 var den bil som inledde BMW:s stora framgångar och kan väl sägas vara ursprunget till alla senare BMW-modeller. Bilden togs i München sent 1963 och strax till vänster om bilen syns Förenade Bils ägare, Allan Söderström. Själv höll jag mig diskret i bakgrunden. Vill det sig riktigt väl fungerar även länken! [URL=Länk "Never drive faster than your Angel can fly!" |
|
|
Gör väl ett nytt försök då. [url=Länk "Never drive faster than your Angel can fly!" |
|
|
Länk mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Martin E:Nog finns det en o annan Volvo som har en otrolig charm,visst klappar hjärtat för BMW men min 264GL åker man kungligt i. Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Gamla Volvos har själ. Den dagen jag har garage införskaffas nog en fin 240 eller nått. Gillar Saab V4:or också. | |
|
Micke, snygg 264:a. Når det gäller Alfa 159,så håller jag med om att fronten är mycket snygg,men resten hänger inte riktigt med.Då tycker jag gamla 156:an var klart snyggare.Gillar även 164.Var faktiskt bra nära att köpa en 164 3.0 V6 för 10 år sedan,men fegade när jag såg att en av dom trettio-elva knapparna på i-brädan var sönder.Skulle kosta en slant att fixa. Istället blev det en 735i E32. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.