AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.127

BMW med karaktär !

Sida 2 av 2
Martin E
bmwlundqvist
Likheten mellan tillverkarna är allt för lika idag och i trygghetsnarkomanernas tid vågar få sticka ut och vara annorlunda.

M.A.
Håller med om att 7 serien vågar sticka ut,men det är ingen "average car" som 3 serien.

Titta på likheten mellan dessa olika modeller.

Kia Cee`d Länk

BMW 1 serie Länk

Formgivarna vågar inte bygga innovativa futuristiska modeller, modeller som floppar är garanterat "för vågade"

Titta på denna underbara bil från alfa romeo Länk

Eller denna 159:a Länk

Bilar byggda med lidelse och som har en själ, kanske därför dom inte säljer så bra ?

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Jag har svårt att se likheten mellan Kia:n och 1:an.
Den lidelsen du pratar om,måste vara när ägarna tittar på bokslutet.
Skämt åt sido,håller med om att Alfa 8C är läcker. 159:ans problem är vel priset.
Martin E
Lidelse är passion min herre.

När såg du en volvo senast som hade en utstrålning värt att tänka på

BMW utstrålar teknik-fetischism men bara om du är intresserad vad som finns under skalet, inget är lämnat åt slumpen varje skruv och skarv är genomtänkt och ämnad för funktion och form.

159:an är vacker som en oskuld, kompromisslös som en racer och opålitlig som en ....

Anonima Lombarda Fabbrica Automobili vågar visa former och uttrycka lustar.
kanske inte alltid funktionellt men ....

Gu
35
Gubben
328ia Cabrio -96
Lite kuriosa och en hel del nostalgi finns i den här bilden från leveransen av BMW 1500 nr 1000 till Sverige. BMW 1500 var den bil som inledde BMW:s stora framgångar och kan väl sägas vara ursprunget till alla senare BMW-modeller. Bilden togs i München sent 1963 och strax till vänster om bilen syns Förenade Bils ägare, Allan Söderström. Själv höll jag mig diskret i bakgrunden. Vill det sig riktigt väl fungerar även länken!

[URL=Länk

"Never drive faster than your Angel can fly!"
Gu
35
Gubben
328ia Cabrio -96
Gör väl ett nytt försök då.

[url=Länk

"Never drive faster than your Angel can fly!"
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Länk

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Martin E:Nog finns det en o annan Volvo som har en otrolig charm,visst klappar hjärtat för BMW men min 264GL åker man kungligt i.
Länk

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Gamla Volvos har själ. Den dagen jag har garage införskaffas nog en fin 240 eller nått. Gillar Saab V4:or också.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Micke, snygg 264:a. Når det gäller Alfa 159,så håller jag med om att fronten är mycket snygg,men resten hänger inte riktigt med.Då tycker jag gamla 156:an var klart snyggare.Gillar även 164.Var faktiskt bra nära att köpa en 164 3.0 V6 för 10 år sedan,men fegade när jag såg att en av dom trettio-elva knapparna på i-brädan var sönder.Skulle kosta en slant att fixa.
Istället blev det en 735i E32.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.