|
|
|
|---|---|
|
540 från 95. i morse började d med att den inte gick på att cyl, åkte mot garaget som ligger 2 mil bort ju längre jag körde ju minder cyl gick den på. Rev bort tändstift, tändspolar, fuelrail, mm... Kände som d va soppa problem, men bara på Hö cylraden? Lyfte av batteripolen och monterade tillbaka allt igen, gick fortfarande inte på alla men efter lite stargas så hoppade den igång på alla cyllar och jag tog bort batteripolen igen. När jag skulle åka hem så gick den klockrent till att börja med sen ju närmare hemmet jag kom ju färre cyl gick den på? Ja jag fåttar nada! Någon som vet ? | |
|
Jag hade mycket kostiga problem med min 540 e34,den hackade var orkeslös, lite svårstartad mm Det va bränslepumpen som var kass. Tror att det är ett ganska vanligt fel på dem. Lmm kan också strula.... Mvh. Richard |
|
rsarits |
Kan vara lambdasonden på ena cylinderraden också. Koppla ur den på den sida du misstänker, efter ett tag går bilen i förprogrammerat läge, då skall den gå bra om det är sonden. Micke |
|
Tackar! Men bilen är ny bes förra veckan med klockrena värden, den kan ju paja på en vecka... Ska kolla d i dag! Testade att starta upp bilen kall i går kväll men ingen skillnad! |
|
|
kolla alla vakumslangar. hade de problemet på min 540 Real x-traktor power =) |
|
| Idag provade jag startspray igen, då gick bilen så läge som jag sprutade. Nollade boxen och då gick bilen som den skulle? Blir nog M-bilar i morgon | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.