|
|
|
|---|---|
|
Hej! I vilken karosstyp kan man få den bästa akustiken när man bygger ett ljudsystem? | |
| Det är ju lättare att få in basen i kupén på en kombi. | |
|
För att sticka ut hakan lite...) Är det bra ljud eller mycket bas som eftersträvas? Några råd och slutsatser kan du kanske hitta t.ex här: Länk FP |
|
|
Bästa akustiken, dvs. bäst ljud måste tveklöst fås i en coupe/sedan jämfört med en kombi. Men som sagt, ska du få plats med 4 st 18" basar är det ju lättare i en kombi... |
|
|
Det är ju ofta så pass tätt mellan bagageutrymmet och kupén i en sedan att en baslåda i skuffen "filtreras" på ett olämpligt sätt. Finns det möjlighet att låta basen spela genom t ex skidluckan fungerar det ju bra ändå. I övrigt tror jag egentligen inte att det spelar så stor roll om bilen är en sedan eller kombi. Placeringen av högtalarelementen spelar nog betydligt större roll |
|
|
Jag vill ha mera bas. Så jag antar att i en kombi får man ut mer av baslådan? |
|
| Ja i en kombi är det betydligt lättare att få till mkt bas i. | |
|
Som exempel hade jag en 8" aktiv bas från Biltema(no comments) den spelade inte alls in i kupén i min sedan. Varken hörde eller kände den. Det var däremot basfest i bagageluckan... Bytte till en aktiv 12" från GAS - blev stor skillnad men för att få ordentligt tryck var jag tvungen att ha skidluckan öppen. I övrigt var det standardmässig utrustning(enhet, högtalare) /björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.