|
|
|
|---|---|
|
Har en 320-00a som vanosen rasslar framförallt när den är kall/halvvarm. Har pratat med verkstad och han säger att det inte är nån fara att köra med detta. Men man blir ju lite nojjig, låter ju inte bra. Typ som två kuggar som gnider mot varann. Någon där ute som har varit med om detta och kan komma med råd. Vad kostar en vanos att byta, är ju inte roligt att köra runt med en härlig sexa som låter som en kall traktor. MVH RIckard | |
|
Är du säker på att det är vanosen som rasslar? Kan det inte vara de hyldraliska ventiltryckarna som börjar bli lite slitna? //E |
|
|
Mekanikern påstår att det är vanosen, men vad vet jag. Har gjort en motorskölj men det hjälpte inte. |
|
DMZ |
Det värsta oljudet brukar gå att trolla bort med en högre värmeviskositet på oljan. (tjockare olja) |
|
Nu är inte jag så insatt i oljor, men eftersom bilen blir tyst när den blivit varm så känns det inte som det skulle hjälpa med högre värmeviskositet. Eller är jag fel ute??? |
|
|
Det är inte så att kamkedjan är för slapp och ligger och slår emot kåpan? Har du dåliga kamkedjaspännare så är det bara att byta dessa. Att byta vanosen brukar inte vara så billigt. MVH |
|
| Lånar denna inlägget lite... Var kontrollerar man kamkedjespännaren då? | |
|
Så här låter min, ljudet som kommer precis när han startar bilen. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.