|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Ja, och det ger goda förutsättningar för det omdme som undersökningen resulterade i. | |
|
Jag tror inte på såna undersökningar för det, när det bara är 3000personer. 3000pers kan inte tala för hela sverige, men att bmw får ett gott betyg var ingen chock. |
|
|
Jag tror på ett liv efter detta ;) Vill bara poängtera att det inte är bara just denna undersökning som "säger" att BMW ägarna är mest nöjda utan det finns x-antal undersökningar som påstår samma sak... Ingen här torde ha undgått det faktumet..eller? Mvh Janne. |
|
| Janne T, du får gärna länka till dem undersökningarna =) | |
J.Lindström |
Tja, som jag säger håller jag inte helt med....missnöjd med min bil är jag inte, men så har jag väl en "jättegammal importerad E39:a" på HELA 8 år också....nej, en hel del smårackel är det, det är ju lätt att vara nöjd kund när bilen är ny och om det händer nått så är BMW-verkstäderna väldigt mån om sina kunder också, men det skulle vara intressant att göra en test på GAMLA BMW:ar på HELA 8 år och se vad dom tycker. Lustigt att en BMW som är 8 år räknas som gammal och uttjänt och det är förlåtligt att det racklar medans t.ex en Volvo som är 15 år och gått 30000mil + räknas fortfarande som fräsch och relativt krångelfri. Nockenwelle: Undrar vem som är duktig på att slänga ur sig outgrundade kommentarer, har man ju märkt tidigare. |
|
Lite svårt att följa logiken igen i inlägget ovan. Säg mig, är du missnöjd eller inte? Eller vad är det i undersökningen som du inte håller med om? Vem påstår att en BMW på 8 år innebär gammal och uttjänt? FP |
|
|
Strongman: Länk Där var det "Autoindex" iaf...finns mera.. Subaru var ju etta 2007, med BMW som god tvåa.. 2008 var BMW på topp igen som synes.. J.Lindström: Apropå gamla bilar... Jag har aldrig sedan slutet åttiotalet kört annat än BMW och jag har varit nöjd med mina vagnar hela tiden. Min nyaste BMW var en 528i-82 som jag köpte 1989 och ägde i 8 år...t.ex..rullade på bara bra under mina ca 13000mil som jag körde med den. Från 12000mil till dryga 25000mil. Mvh Janne. |
|
|
Strongman: Ett exempel till på iofs 5-serien, men iaf.. Bäst för femte året i rad :) Länk Mvh Janne. |
|
|
Strongman: Länk Där har vi en äldre "Autoindexundersökning" också... Mvh Janne. |
|
J.Lindström |
Janne T: Säger inte emot dian erfarenheter...vad jag sa är att JAG inte håller med....JAG tycker att det är en konstig inställning att säga att du har ju en GAMMAL 2001:as E39 och det går inte att jämföra...JASSÅ??? Om nu BMW är en sådan KVALITÉ bil ska dom väl fortfarande vara väldigt hållbara efter 10-15 år och upp till 25000-30000mil, inte efter 3 år och 5000mil, sen är det förlåtligt....nja, det är inte MIN åsikt. Har haft en BMW 750 årsmodell 1992 förrut (importerad bye the way) som hade gått 22000 mil när jag köpte den, men den gick som tåget. Men jag hållbarheten uppfattar jag bättre på typ E34 och E32 än nyare BMW:s. |
J.Lindström |
Förlåt Folke, ska svara dig också Nej, jag är inte helt missnöjd med min bil, men av dom bilar jag ägt eller övriga i familjen och släkt, ålder på bilarna miltal reparationkostnader o.s.v så kan jag säga att BMW ligger inte så bra till på hållbarhetssidan (undantaget min E32:a 750). Det är det som tyvärr drar ner betyget vad JAG tycker om BMW....men jag kan förstå att folk på detta forum där det lyser BMW i ögonen inte kan förstå eller fatta att alla inte är nöjda....som sagt, det skulle vara kul att göra en undersökning på jättegamla bilar som är 5-15 år gamla och gått 15000-30000mil och se vilka som lagt ut mest pengar på bilen och se vilka som är mest nöjda...men men, inbitna BMW ägare verkar vara väldigt lojala vad som än händer med bilen. |
|
J.Lindström: Var har jag sagt att du har en gammal E39:a osv? Mvh Janne. |
|
J.Lindström |
Janne T: Nej nej, för tusan...du har inte sagt det och jag har aldrig anklagat dig heller, eller hur? Utan se på sida ett på denna diskution vad t.ex erc säger. Sedan har jag varit med på ett ex antal andra diskutioner om BMW:s driftsäkerhet så är det alltid nån som säger så....dom personerna borde ta en titt på min bil så får dom se ett välskött och fräscht exemplar av en 540. |
|
Tja, du riktade ju svaret till mig specifikt i ditt inlägg på denna sida så jag ville bara ha ett klargörande, vilket jag nu fick :) Mvh Janne. |
|
J.Lindström |
Janne T: Jodå, svaret var till dig, men inte att du skrivit något sådant :) Utan bara en irriterande reflektion av vad vissa personer skriver. |
|
Jag tackar Janne T! Blev lite snopen när jag såg att Saab 9-5 kom på andra plats. Uhu, smaken är som baken ibland =) |
|
BCR |
Länk Och nu blev det Subaru. Skulle inte förvåna mig om det är Skoda (7) som är nummer 1 om några år. Skoda är oslagbar om man ställer kvalitet, utrustning etc. i relation till prislappen. Men var tog Porsche vägen? Porscheägare är ju obotligt fanatiska och nöjda, för liten population? /Håkan OO=00=OO |
| varför ska man köpa audi när det finns skoda? så gå inte samma väg bmw. | |
|
Ger mej in i denna debatt jag med;) Älskar min/våra båda BMW bilar, e39+e46 -01 Har ägt 2st e39:or 1st e30 samt 1st e46. Sämst var den e39 -98 som totalt kostade mej 50' i reparationer under de 3år jag ägde bilen. Den jag äger nu är snällare mot mej ock min plånbok;) Alla modeller jag ägt har haft brister lika som de andra märken som passerat i mitt liv oxå. Skillnaden på BMW mot andra märken är kostnaden på försäkringen som alltid är vansinningt för hög enl mej själv. Men totalt sett är jag väldigt nöjd med mina BMW bilar som skänker en helt otrolig körglädje mot de andra märken jag ägt ( Volvo,Saab,Mitsubishi;Renault,Peugeot,Nissan) Nu till undersökningen av 3000 utfrågade.. Det skulle vara otroligt missvisande om undersökningen baserades på 3000 bilägare som i majoritet inte ägt en BMW ? Eller hur,för hur kan man uttala sej om ett märke utan att ha ägt densamma? Att bara ha provkört är inte underlag nog anser jag utan ett totalt ägande under en tid är mera rättvisande isof ock det är detta med undersökningar som är så luddigt ibland att det inte ger rätt bild av vad man är ute efter. Statistik ock förbannad lögn med andra ord. Tror dock att både utseende,ryktet ock prestandan talar om man frågar en BMW ägare om man är nöjd med bilen ;) Ändock i alla tester på tv ock tidningar så används BMW modellerna flitigt i jämnförelser mot andra märken så bara där anser jag BMW´s suveränitet :)) Sen spelar det ingen roll vad andra tycker,jag kommer alltid att äga en BMW framöver,bara för att körglädjen är så enorm :)) |
|
|
Att försäkringen är dyrare på en BMW än på vissa andra bilar beror på att det stjäls många BMW, vilket kan tyda på att många vill ha/äga en sån men utan att kunna köpa den på ärligt vis.. En omtyckt och eftertraktad bil med andra ord...) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.