AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.243

Erfarenheter av Porsche Cayenne

Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Tjena!
Har lagt planerna på en X5 4.8is åt sidan då en Cayenne känns mer rätt.
Någon som har erfarenheter av dessa bilarna?
V6:an är dock inget alternativ.
Tycker att Cayenne S verkar som det bästa alternativet.
Men om någon har lite kött på benen när de gäller dessa bilarna så får ni gärna komma med så mycket info som möjligt.
Och ni som enbart kommer att skriva helt onödiga inlägg som den är ful o.s.v kan surfa vidare till någon annan tråd.
Tack på förhand.

Mvh Markus
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag var spekulant på en för några år sedan, nybil då. Har inte direkt mycket erfarenhet av bilen utom den demovagn (just en S) jag rattade en runda. Bilen i sig kändes trevlig och gav en solitt intryck. Det som gjorde att det inte blev affär för min del var att jag upplevde inredningen något plastig och att jag tyckte att den var lite för slö (hade vid tillfället en Audi S8).
Driftmässigt har jag iaf inte hört att de ägare jag känner haft problem med bilarna.

Onödigt inlägg: jag tycker de är skitfeta!

Ps. detta var runt -05/-06, vet inte om de uppdaterat inredningen sedan dess.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Automotorsport har i detta eller förra numret skrivit om just Porsche Cayenne och de tycker den är ett bra köp. Ska du köpa en sådan bil så hade jag satsat på Turbon. =)

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
En Turbo är inte aktuellt då jag har tillräckligt med bilar som det är fart i.
Vill ha en bil som är bekväm, rymlig och säker.

Mvh Markus
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Inte för att vara ofin - men om kriterierna är bekväm, rymlig och säker så kanske du ska kolla på en XC90? Begagnade är de billiga som fan och bortsett de tidiga årsmodellerna håller de god kvalitet. Se testet i senaste AMS.

Wilhelm Svenselius
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Provkörde en i höstas.
Det jag inte alls gillade var att den är så plastig, detaljer i silver/ljus färg såg ut som det hörde hemma på en klockradio...

Sedan var den stötig och vägljudet var störande.

Visserligen var förväntningarna höga, men med tanke på prislappen så blev jag faktiskt lite besviken..

______

Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

En Porsche är en Porsche, oavsett modell och därmed kvalitet som är flera snäpp bättre än de flesta andra bilar. Dessutom funkar Cayennen både på autobahn och offroad, som en riktigt SUV skall göra.

Skall du köpa en SUV och behålla den torde det vara fyndläge just nu oavsett märke.

Mats
BMW CS #5847
zy
147
zyxon
BMW M3 3.0 -93
BMW Alpina B10 4.6 v8 -01
BMW 635CSI manuell - 84
BMW 530i -05
BMW M4 Coupe Competition-17
En bekant till mig har en Porsche Cayenne, viserligen en Turbo men ändå. Han är toppen nöjd med den och jag kan bara hålla med. Dom gångerna jag kört den så har man blivit lika sugen varje gång på att byta bort x5an mot en Cayenne. Hans snitt förbrukning låg skapligt högt... 2.4l/milen. Men då går den i Stockholms innerstad nästan hela tiden.

Men det är verkligen en grym bil, bra komfort, snygg och i rätt schyssta priser nu. En V6a är på tok för klen för den storleken. Körde en Cayenne S i somras och jäklar alltså, bilen lät oerhört vackert i mina öron.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Hur kan en Cayenne kännas rätt i dagens läge? skulle isf vara att den rasat hyggligt i pris (SUVar). Sen är den fuuul....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.