|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag passade på att köra min vinterförvarade bil igår då väglaget vart tort och fint. Det mesta fungerade bra, men jag fick inte riktigt ordning på värmen. Med den digitala kliman inställd på 32 grader och valet att skicka all luft mot föraren fick jag endast kall luft på mig. Men om jag istället valde att skicka luften till framrutan blev det varmt och skönt. Jag har läst och sökt lite och några tipsar om det som kallas värmeventil. Kan det vara denna som är trasig? Vart börjar jag felsöka? Länk till realoem?? Tacksam för svar. | |
| Ingen som har ett tips? | |
|
Det är inte så att du har ett justerhjul på mittenutblåsen som du kan ställa luftblandningen med? Om det står helt på blått får du bara kall friskluft oavsett vilken temp. du valt. Värmeventilen fungerar nog om du kan justera värmen när du ställer luften mort rutan och säkerligen också på golvet. |
|
|
Nej jag tror inte att detta är problemet, för jag pillade även på detta reglage. Kanske någon form av mekanik som styrs av klimatpanalen och som inte fungerar innanför fläktgallren? |
|
|
Om värmen varierar mot rutan och golvet när du ändrar temperatur så är det inte värmeventilen. Om det inte blåser alls i mittenutblåsen och ur dörrarna är det nog en spjällmotor som krånglar. Länk Är det så att det verkligen blåser ordentligt, men kallt, måste det vara något krux med den manuella justeringen rött/blått på mittenutblåset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.