AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.131

Pris på 330 XDA Touring och referenser på ALD BIL?

Hej,
har hittat denna (Länk annons på en 330XDA som verkar fin. Är det någon som har erfarenhet av handlar'n ALD Bil och vad tror ni är ett vettigt pris i dessa tider?

Stort tack!

Det blev fel på länken, nu med rätt länk Länk

Tacksam för tips!
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag har varit där och fått ett helt OK intryck av handlaren. ALD Automotive är ett gigantiskt finansbolag och bilarna som säljs har uteslutande gått som tjänstebilar (förutom inbytena), de säljer alltså bilar som de själva har haft ute hos företag som tjänstebilar.

Jag skulle utan tvekan handla där om rätt bil dök upp.

Länk

Kr
138
Krubbas
520dA -16
Intressant tråd, psoriasis!

Det är nämligen exakt den bil som jag själv varit sugen på ett tag. Det enda som avhåller mig från att slå till är att marknaden känns så osäker. Man vill ju helst vänta med att köpa tills värdeminskningen återgått till mer normal takt om du förstår vad jag menar.

Jag tror att handlaren har haft bilen till försäljning sen november så han borde ju vara mottaglig för prisdisk. Är det nån som har lite känsla för vad dessa bilar borde kunna gå för färdigprutade så att säga?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Tja,

Se denna tråd för lite referenser: Länk

Jag tycker generellt att bilen ser ut att vara ett bra köp, men man bör fundera på behovsanvändningen. Dieselskatten på 330XDA är ~ 7000 kr/år, medan skatten på motsvarande bil med bensinmotor är styvt 2000 kr/år så det tar några mil att nå break even ;)

Om man breddar sökfältet till att inrymma även 330Xia så har du kanske lite fler objekt som kan vara aktuella för en provtur?

Mvh/ Niclas
Heden: skiljer det fortfarande så pass mkt mellan diesel och bensin? Vet du vad de menar i annonsen med "periodskatt 2343 kr"?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Om vägskatten överstiger 3500 kr/år så delas den upp i 3 lika stora delar, det är det som menas med periodskatt i annonsen. 2343 kr*3=7029 kr/år.

lite OT: Jag har frågat VV (ja det var innan de bytte namn) om man inte kan få betala in hela vägskatten på en gången, även fast den uppgår till över 3500 kr. Svaret jag fick var klart och tydligt NEJ. Byråkrati Sverige! Anledningen varför jag frågade var att slippa att få nytt skattemärke 3 ggr/år.
Dessutom borde ju staten vara intresserad av mina pengar som ligger och tickar ränta på deras konto istället för på mitt, men det var de alltså inte :)

Mvh/ Niclas
Aha...tack för infon!

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Tack alla för input!

Om skatten är så pass hög tror jag, som ni säger, att jag även bör starta snegla på dieselvarianten.

...menar bensinvarianten så klart.

Igen, stort tack till alla för inpel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.