AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.463

Någon som ägt en Audi RS2 här?

Är det någon här som äger eller har ägt en Audi RS2 som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter?

Har inte ägt någon men jag har nyttjat en trimmad S2 en hel del.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Inte ägt en S2 med audi coupé från 94. En sak är säker de känns bra mycket lättare än en E36. Vilket bodar gott för S2

kilroy
Jag äger en RS4 som dock konstruktionsmässigt inte kan jämföras rakt av med en RS2. Jag använder min RS4 framförallt som vinterbil och är så här långt mycket nöjd med bilen.

RS2 är en riktig fullblodsracer och kör ifrån det mesta när man väl lärt sig att hantera bilen. Bromsar och växellåda är några svaga punkter.

Begagnade RS2 borde vara ganska sällsynta, har du någon länk till bilen du är intresserad av?

Mvh kilroy

"Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar".

Har haft en och stormtrivdes med bilen. Skulle inte vilja kalla den för busbil verkar snarare vara tillverkad för autobahn. Mycket välgjord bil.
Kilroy: Den bilen jag eventuellt var intresserad av försvann framför näsan på mig. Annonsen är i alla fall borta. Skulle få bilder mailat till mig på bilen i fråga idag, men det verkar som om någon annan köpt bilen. Har mailat säljaren av bilen och hört mig för men ännu inte fått något svar.

Har också läst på lite om svagheter på bilarna. Alu oken som du säger är en svaghet och handbromsen. Växellåda jag inte hittat något om. Drivlinan ska vara tålig.

Om en RS2 ska bli aktuellt så är det en fin orginalbil som gäller.

kilroy
Trist att bilen "försvann" framför näsan, det brukar vara rätt sparsamt med begagnade RS2 i bra skick.

Jag har rätt mycket kontakter i Tyskland, bl a har jag en medlem i min "Less than 5 seconds" community som har en RS2 som andrabil.

Hittar jag något skickar jag powerpost till dig.

Mvh kilroy

"Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar".

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag har själv haft en S2 för en del år sedan. Åkte även 100 mil tur och retur för att köpa en RS2, men den motsvarade inte förväntningarna så det fick bli en S4 bi-turbo istället...

Drivlinan (och resten också) på RS2/S2 är bland det absolut stabilaste som byggds. Det finns få orginallådor som tål såpass mycket som dessa.
Att det är Porsche som byggt en stor del av RS2 vet du säkert redan.

En RS2 är en samlarbil och är mycket dyr för ett bra objekt. Personligen tycker jag att det är bland det råaste tillverkats.
Tänk er ljudet från Audis underbara turbo-femma med 3" system ylande uppåt varvstoppet, det är det inget som slår ;-)
Säljaren ångrade sig och bestämde sig för att behålla bilen. Känns faktiskt bättre på något sätt än att någon annan köpt den framför näsan på en.

Kilroy: Om du skulle få vetskapen om att en fin RS2 är till salu får du gärna höra av dig mig. Skickar min e-mail adress till din PowerPost. Jag är inte alltid inloggad här utan brukar oftast läsa vad andra skriver. Risken är att jag missar ditt meddelande.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.