AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.148

Varför funkar inte radion på min E61

Visa användare
78
_Nisse_
525d Touring -07 LCI
Hej har blivit en lycklig ägare av en 545 touring 04. Men har problem med mottagningen på radion.
jag kan inte välja autostore bara manuell sökning och enda kanal den hittar är p3 med dålig mottagning. Innan jag fick bilen så var den inne på verkstan och då hade dom monterat ner innertaket. Så kanske dom har missat nåt med anntenförstärkaren eller något liknande. Tacksam om någon kan ge lite tips om vart jag kan börja felsöka.

Det är troligt att du är lösningen på spåret med innertaket osv.
Om man kommit åt kablage osv till antennförstärkaren och kanske lossat något så blir det obefintlig mottagning. Om du kikar på boxen vid kanten av rutan där antenntrådarna går så finns där även en kabel för strömförsörjningen (troligen vit kabel). Kolla så den är ansluten och att där finns 12V när stereon är startad, känn även på själva antennkablaget som går till stereon så att allt sitter ordentligt fast.

FP
Visa användare
78
_Nisse_
525d Touring -07 LCI
Nu har jag inte så koll på var grejorna sitter i en E61.
Så vore tacksam för hjälp om var jag hittar sakerna.

Jag har inte heller undersökt detaljerna på denna modellen. Enklast är att följa kablar och antenntrådar som jag skrev. Du får räkna med att lossa lite på inredning osv. Verkstaden som mekat med innertaket osv kanske skulle tillfrågas?

FP
Visa användare
78
_Nisse_
525d Touring -07 LCI
Jag har inte fått tag på den ansvariga för arbetet än. Men hoppas han har någon idé. Tack för hjälpen så länge

-J
9
-Jon-
525i Touring E61 -04
Hej Nisse. Jag är intresserad att höra om du fått ordning på mottagningen i din bil och avad som i så fall var felet. Jag har samma problem i min 525i Touring -04 sedan ett par dagar tillbaka. Ska på semester och inga tider finns på verkstaden som för övrigt ville ha 1800 för en ny antennförstärkare plus arbete. Känns onödigt om det kanske inte är den som är defekt. Det ligger närmare till hands att hitta en eventuell glappkontakt någonstans.

Jon
Be
52
BengtPeter
BMW 520d Touring 2010
Var djupt tacksam för att du inte får igång den. Stereon gör sig bäst som helt död. Så dålig är den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.