|
|
|
|---|---|
|
Sitter här på nätet o letar efter Coilovers till min e36 m3 , finns ju till alla vanliga e36 men inte just m3 bara för att det är M chassi verkar det som ? vad är det för skillnad ? Ksport, D2 YXZb verkar vara dem enda alternativen , vad andvänder ni för coilovers ? och är ni nörja med dem ? vart får man tag på dem ? | |
| Finns jättemycket att välja på i olika prisklasser... har dålig koll på dom billigare alternativen då jag tvivlar på dess kvalité men både KW, FK och Bilstein har ju till M3 E36. | |
|
Jag drog till på ett K-Sport till min. Har hört att det ska vara kanonkvalité till de priset. Mvh Markus |
|
|
Tror att jag också ska satsa på ett K-sport till våren.. D2 och K-sport ska väl vara samma tillverkare som jag fattat det? K-sport finns för övrigt här: Länk |
|
|
Precis =) Det är den satsen jag har beställt. Kommer bli kanon. Mvh Markus |
|
|
Blir troligtvis ett Ksport coilovers kitt till min m3:a i sommar också. Tröttnat på att bilen sliter innekanter på däcken, blir ju så dyrt. För dämparna är orginal och bilen rullat 21 000mil så det är dags nu känner jag. Sitter H&R fjädrar på den också så det sliter antagligen extra mycket på dämparna då fjädrarna är kortare. Mvh |
|
pg_ice |
Fritte525: cambern bak kan du minska original. tippar på att den är för hög |
|
Hej pg. Jo men inte ska man behöva ställa bak och framvagn varje år..Tror att dämparna gjort sitt så det blir troligtvis ksports kitt för 8000:- Kör ju inte bana så det ska nog räcka till mig och tjejen. Mvh |
|
| Ni som satt på K-sport är ni nöjda? Funderar på dom till min B3 -97. | |
| Jag monterade K-sport inför förra säsongen på M3an. Är mkt nöjd med dem, inte nämnvärd försämring av komforten men ändå ganska fasta/stumma. Har inte kört "riktig" bankörning med bilen så jag vet inte hur pass de tål en bandag men ett par varv på nordslingan var då inga problem=) | |
|
M3_Rune Tack för det, har du street varianten eller, den för 8K? Inte tänkt köra så jätte mycket bana heller men någon bandag nu och då vill man ju att dom klarar av. Hur lågt har du dom? Tar inte i någon stans? Vad har du för däck dimension? |
|
|
Ja det är det kitet jag har. Har inte mina superlågt ställda, höftade lite vid montering så det blev snyggt tyckte jag. Bilen står för närvarande vinterförvarad/uppallad så jag kan inte kolla hur låg den är men jag kan gissa på ca 30mm sänkning fram och 20 bak, typ. Jag kör på 225/40-18. Tror att fälgarna är 8tum breda, ET 35 och jag har MAX 5mm tillgodo fram men så länge det inte tar i spelar det väl ingen roll. Bak är det hur lugnt som helst. För att ställa hjulvinklarna använde jag ett gradvattenpass a´la JULA för cambern och alu-profiler modell längre för att mäta toe. Körde 700mil förra sommaren och inte minsta tendens till snedslitage på däcken och bilen ligger kanonbra på vägen. Jag rekomenderar köp! Lycka till! |
|
|
edit: Med 5mm tillgodo menar jag på insidan mellan däck-fjäderben. Kom även på att bak mellan däck-skärmkant är det väl inte mkt att spela på heller men det tar inte i iaf. |
|
|
Tack! Det låter ju bra, har lite bredare fälgar och däck bak men borde inte vara problem om det är gott om plats. Det blir nog dom ifall ingen annan tycker annat. Var de svåra att montera, tog det lång tid och behöver man nått speciellt verktyg? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.