AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.106

Hur fungerar BMW Bollmora's kvalitetskontroll?

Hn
174
Hn
F31 330iX -16
Hade in bilen på reparation efter en påkörning för ett tag sedan. När jag hämtat ut den så såg allt bra ut, men jag kollade inte varje detalj. Dumt nog. Inför semestern skulle jag hänga på dragkroken, och då visade det sig att adaptern till el-kontakten (13pol --> 7pol) inte passade längre. Jag blev tvungen att rotera bilkontakten 120 grader för att kunna få dit adaptern. Draget är monterat av BMW Solna, och vem som gjort fel vet jag inte. Bollmora borde väl ändå ha uppmärksammat problemet? De fick trots allt byta det mesta av bakdelen på bilen.

Häromdagen skulle jag hjälpa en bekant, bogsera hans bil en bit. Fram med bogseröglan, bort med täckluckan, och ... Ingenstans att skruva dit öglan! Bakom luckan sitter en homogen stötfångare, utan gängat hål! Nu vet jag i ärlighetens namn inte hur det såg ut innan, men jag föreställer mig att det borde se ut ungefär som framtill. Jag blev t.o.m. tvungen att fega, d.v.s. studera handboken. Som tur är går det ju att bogsera m.h.a. dragkroken också.

Nu ska jag väl kontakta Bollmora, men som en del av er konstaterat: de har en bit kvar kvalitetsmässigt trots att (eller p.g.a ?) de är en märkesverkstad. Om inte annat kan det vara slugt att kritiskt granska bilen när man hämtar ut den. Även om man fått hyrbil för huvudreparationen tror jag inte man får det för reklamationer. "Lesson learned".

He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Tråkigt att höra din historia. Jag kan bara instämma i det du säger, BMW Bollmora är slarviga, och jag tror att det bottnar i deras lite tillbakalutade stil, de är ju BMW officiella plåt och lackverkstad, så de behöver väl inte direkt anstränga sig för att få kunder. Dessa kunder är där till 7 av 10 säker tjänstebilsförare som antagligen inte synar bilen efter en reparation?!

Om du söker lite på forumet så finns det en del trådar som har behandlat BMW Bollmora tidigare :)

Gällande lånebil så är det givetvis så att BMW får stå med fri lånebil undertiden som de fixar problemet. Observera att du kommer får köra omkring i en BMW 116i, men du har givetvis rätt till en bil i samma storleksklass som din egen, eftersom MABI hyrbilar finns i samma lokal så är det bara att be de ordna fram en bil i rätt storleksklass. Din försäkring från din bil flyttas inte över till MABI´s bilar, men däremot till BMW´s, så du får alternativet att teckna en självriskeliminering, vilket kan vara bra utifall det händer något med hyrbilen.

Mvh/ Niclas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.