|
|
|
|---|---|
|
Sitter o funderar runt på o köpa baslåda samt slutsteg till min 316i E36 -93:a. Frågan är bara vilket sätt som är smidigast att dra alla kablar o så? Kompisar som har gjort det rekomenderar att dra kablarna längs med golvlisten, men sedan så sa han att strömkablen är rätt grov. O då började jag fundera över om en sådan får plats under golvlisterna? Någon som har dragit slutsteg/baslåde kablar till en likadan bil som jag? Tacksam för alla svar och lösningar! =) | |
|
Går in på "bilstereo" forumet härinne på autopower så finns det en hel del tips. Prova att använda "Sök inlägg"! MVH |
|
|
Har sökt men hittar inget som stämmer med min bil. // Huvudsaken är att det låter mer än vad det går ;) |
|
|
Mina kablar är dragna längsmed listerna under dörren. |
|
DMZ |
Undvik att dra lågnivåkablarna intill strömförande kablage. Detta resulterar annars i div. irriterande störningar. Har du möjlighet så dra dem mellan framstolarna. |
|
Har inte börjat dra eller kollat lösningar till 100% än, men det dära med att dra lågnivån på så sätt läste jag lite om nån annan stans har jag för mig. // Huvudsaken är att det låter mer än vad det går ;) |
|
DMZ |
Man drar alltid lågnivån samt strömkablar på varsin sida om bilen. Det är lika viktigt att lågnivån ej heller korsar strömkablaget i kofferten. Det kan vara bra att satsa på trippelisolerade lågnivåkablar. Tror Biltema sålde dessa tidigare (vinröda tävlingskablar) de kanske fortfarande finns kvar i sortimentet? Toppenbra kablar, till lågpris. |
| Du har väl redan en strömkabel längs höger sida i bilen, från batteriet till under huven. Jag drog lågnivån under listerna längs dörren på vä sida och har steget i bakluckan. | |
|
DMZ: Funderar lite på dina teorier om kablar. Hur menar du med störningar från en likströmskabel till en ljudkabel? FP |
|
| Switchade DC-DC converters i slutstegen smutsar ner matningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.