AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.264

Dra ljudkablar?

Sitter o funderar runt på o köpa baslåda samt slutsteg till min 316i E36 -93:a.
Frågan är bara vilket sätt som är smidigast att dra alla kablar o så?
Kompisar som har gjort det rekomenderar att dra kablarna längs med golvlisten, men sedan så sa han att strömkablen är rätt grov. O då började jag fundera över om en sådan får plats under golvlisterna?
Någon som har dragit slutsteg/baslåde kablar till en likadan bil som jag?
Tacksam för alla svar och lösningar! =)

Går in på "bilstereo" forumet härinne på autopower så finns det en hel del tips. Prova att använda "Sök inlägg"!

MVH
Har sökt men hittar inget som stämmer med min bil.

// Huvudsaken är att det låter mer än vad det går ;)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Mina kablar är dragna längsmed listerna under dörren.

DMZ
Undvik att dra lågnivåkablarna intill strömförande kablage. Detta resulterar annars i div. irriterande störningar.
Har du möjlighet så dra dem mellan framstolarna.
Har inte börjat dra eller kollat lösningar till 100% än, men det dära med att dra lågnivån på så sätt läste jag lite om nån annan stans har jag för mig.

// Huvudsaken är att det låter mer än vad det går ;)
DMZ
Man drar alltid lågnivån samt strömkablar på varsin sida om bilen. Det är lika viktigt att lågnivån ej heller korsar strömkablaget i kofferten.
Det kan vara bra att satsa på trippelisolerade lågnivåkablar.
Tror Biltema sålde dessa tidigare (vinröda tävlingskablar) de kanske fortfarande finns kvar i sortimentet? Toppenbra kablar, till lågpris.
Ju
15
Jultomten
323ci -97
Du har väl redan en strömkabel längs höger sida i bilen, från batteriet till under huven. Jag drog lågnivån under listerna längs dörren på vä sida och har steget i bakluckan.
DMZ: Funderar lite på dina teorier om kablar. Hur menar du med störningar från en likströmskabel till en ljudkabel?

FP
Switchade DC-DC converters i slutstegen smutsar ner matningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.