AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.543

generator ljud ?

Visa användare
49
heffa65
BMW 525i Touring -02
För ett tag sedan så gav min generator upp. Jag lämnade in den så jag fick den totalrenoverad, nu har jag ett högt vinande ljud från den, liknande som den laddar som bara den, men har haft den inne så dom kört den i bänken för att testaden, inga fel. innan haveriet så lät det lite från den men inte som nu.

Vad kan det vara ? vissa jag pratat med säger att det ska låta så, men inga andra
e34 som jag lyssnat på låter nåt..
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Är remmen rätt spänd?

//Roffa
Visa användare
49
heffa65
BMW 525i Touring -02
Ja visst är den det. Låter som det vinande ljudet när den laddar men mycket mycket högre, om jag slår av allt, fläkt, lyse och allt annat som kan dra ström så blir ljudet mindre.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Har samma problem i min bil! Trodde jag hade störningarna i ljudanläggningen men efter mkt labbande med den utan att bli av med ljudet så konstaterade en bekant att ljudet ju kommer ifrån generatorn direkt och letar sig in i kupén , varför avger generatorn detta vinande/tjutande ljud? Hur blir jag av med det? Är INTE remmen eller ngt annat som låter utan det altså själva generetorn! Ljudet ökar/minskar med belastningen.
Visa användare
216
enter_now
535iA -92
M535i -86
Jag fick samma bekymmer med min 535a det lät som om man hade ett lagerras på gång. Jag spände remmen fram och tillbaka för att testa men det blev ingen skillnad. Till slut åkte jag och köpte en ny rem fast den jag hade var hel och fin efter det vart det tyst. Antar att remmen hade blivit torr eller nått.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Okey , tycker dock bestämt att det låter ifrån bakkant av generatorn där kol osv sitter och inte ifrån framkant där remmen går , kanske skall börja med ett rembyte trots att denna bara gått kanske 2 år. Ljudet är ganska högfrekvent och låter inte mekaniskt direkt eller hur jag skall förklara
Visa användare
216
enter_now
535iA -92
M535i -86
På min bil lät det som om någon plöstligt monterat en kompressor under huven men tyvärr så satt det ingen där..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.