|
|
|
|---|---|
|
Har två problem som någon därute säkert kan hjälpa mig att lösa... För det första, min farthållare funkar inte... BMW har kollat och säger att inget mekaniskt är trasigt!? Vart skall jag börja leta efter givare/sesorer kabelbrott etc??? (säkringarna är hela, likaså vajrarna. Drivmotorn hoppar till när man ansluter kontaktdonet på den. Nummer två: Min varväknare rör sig "hackigt" både "uppåt o neråt"... Kan det vara den typ av spole som nålen är fäst på som skall bytas?? Finns den att köpa på BMW??? Tack på förhand... / Marcus | |
|
Varvräknare: Det går att testa mätarna genom att hålla "pinnen" för återställningen av tripmätaren inne när du vrider nyckeln till första hacket.. där efter fortsätter du hålla den inne tills samtliga mätare testas av systemet. Håll ögonen på varvräknaren då och se hur den rör sig.. Farthållare: Skaffa ett elschema och börja mät.. det löser allt..:) Och glöm inte skriva ner hur du kom fram till felet senare.. |
|
| Tack Lotuz!!! Är det ngn som vet var jag får tag på k-scemat över farthållaren | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.