|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk! Jag skulle vilja få alla mina bussningar bytta till Polyuretan/powerflex bussningar. kruxet är att jag måste få bilen inlämnad för att får detta gjort, då jag saknar kunskap, verktyg och ställe att stå på och göra detta. Vad är rimligt att betala för ett sådant jobb? kvittar om de e med kvitto eller inte. Mest som man vet vilka pengar det handlar om så jag kan planera. vad tror ni? jo föresten bilen är en e36 328 M 97:a | |
|
Gör som så här: Åk ner till Need For Speed eller ring 040 977919 Där kan du få goda råd på VAD du bör byta och ett vettigt pris. Många gånger funkar det skitbra med original M3 bussningar. Att ge ett pris på detta är svårt då du bara säger "mina bussningar" vilket är lite flummigt. Lycka till! Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
ok tack så mkt johan! ska ta också o titta på de där med m3 bussningar som du tipsa om... jo iofs det står ju topic "alla bussningar" vad du har fått "mina" ifrån vette fan :) vet också att det är svårt att svara på min fråga om vad det kan vara rimligt att få betala, lite som att fråga om hur långt är ett snöre. Men lite uns på ett ungefär, för det kan inte vara billigt det där jobbet :). måste förbereda mig för den stora chocken haha. med "alla" menar jag som enl bild här Länk . men ska ta o höra med nfs. tackar än en gång |
|
|
Kan vara läge att googla lite innan Länk Jag tycker orginal håller mkt bra kvalitet,håller själv på med en 02turbo nu och där byter jag det som är dåligt till nytt orginal.Använder Mbussningar där det går och stumgjuter alla med håligheter. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Jag ifrågasätter om Polybussningar är en bra idé? Om jag inte missminner mig så skall dessa ha smörjning och när smörjan är slut så kan det börja knarra. (låsningar) Nylonbussningar eller Delrin har jag för mig skall vara självsmörjande men det är nog lite räjsigare än vad du har tänkt dig. Originalbussningar brukar inte vara så dåliga som marknadsförarna för eftermarknadsbussningar vill få dig att tro. |
|
|
Lite som jag sa, kika på M bussningar det lär räcka om det "bara" handlar om inspirerad gatkörning eller snarlikt. Powerflex är däremot inte STEN hårda men i många fall räcker original en bra bit. Sen hade jag nog låtit NFS kolla över dina bussningar innan bytet, kanske några av dom du vill byta är redan KLOCKRENA och inte tillför något att byta, då kanske du kan spara dom pengarna och lägga på något annat skoj till bilen. Berätta gärna syftet med bytet så kan du ev. få mer tips. Du skrev ALLA bussningar i topicen och det finns MASSOR med bussningar att byta, i tråden skrev du "alla mina bussningar" länken du skickar med i senare tråd gör mig klokare. Priset har jag ytterst svårt att avgöra men det är troligtvis enkelt för NFS att avgöra då har har bra koll på din biltyp. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.