|
|
|
|---|---|
|
hej alla! behöver AkUT hjälp till min e34 540. växellådan har pajat! körde ut idag från en utfart o upp till 50 km, då..! lät som en j---vla avgaspuff o sen slutar han o driva helt.(?) får direkt upp "växellåda" på felmeddelande raden. Sen får man hela handtaget i näven! det visar sig nu att det var "vajern" ned till vad jag antar växelväljaren , som är av. fattar ju givetvis att detta är fel, men kan man ha sån tur att det bara är denna?? Vad jag förstår så , är denna av, så kan ju inte väljaren gå till det önskade valet av växel, men har jag haft sån tur att detta i sin tur visar "växellåda" på felmeddelandet ??? DET är min fråga till er som kan detta. SNABBA svar är mycket tacksamt . då jag är i stort behov av bilen.! med vänliga hälsningar chris | |
|
Omöjligt att svara på exakt, få tag på nån som kan läsa ut eventuella felkoder på plats först. Mvh |
|
|
hej tack för tipset :) skall montera ned konsollen inne, och även under o se vart vajern går. vet du ifall växelvaäljaren sitter bredvid lådan som på typ en th700 låda på en jänk?? mvh chris |
|
|
Här finns det lite sprängskisser: Länk |
|
|
hej! tack så mycket! detta var bra hjälp, av skisserna att döma så är den s.k "pull-rod" delen jag behöver, den var det som small av.. TACK!! mvh chris |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.