AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
939

värde på 328i

Hej !

Tänkte kolla om jag har satt rätt pris på pärlan, innan jag sätter in den på blocket.

Länk

På bilpriser var värdet på bilen minst 89-97k för privat person.

Jag förstår givetvis att rutan och dom två små dörruppslagen drar ner priset en smula, men har lite annat lulu som kompencerar upp priset som inte Bilpriser värderar :)

mvh
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Mellan 63 och 71 fick jag fram på bilpriser....hur fick du fram ditt dyrare pris?

Frasse
den kom till sverige 2003 osv?

Hmm, dubbel kollade ju :/ tog du att det var metalic lack osv? och att den är i en landsort?

mvh
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Japp...
Jag läste i din annons och lade in de uppgifterna....och även M.paketet....bilhandlarpriset var drygt 78000.
Skumt om vi får så olika priser..

Frasse
Länk

mvh
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Skrev du inte in regnumret?

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Jag kollade lokalt här i Skåne och jämför man med dessa så är du kanske en 15-20 000 dyrare än dom.
Både importerade och svensksålda med ungefär samma utrustning och miltal så ligger dom på typ 65-75 000 kr.
Och det går kanske att pruta en del på dom priserna med...men här nere finns å andra sidan en jääääääääääkla massa BMW :)

Frasse
tornet
Skulle tro att du ligger lite högt, kolla denna: Länk den kan du säkert få loss för 60-65k om du prutar. Denna kan du säkert också få lite billigare i dessa tider... Länk

mvh tornet
tornet
Kan tillägga att när det gäller att BETALA för tillvalsutrustning så ger folk i allmänhet inte något extra för det, däremot när bilen väl är inhandlad kör de hem med ett smajl på läpparna om de fått tag i en bra utrustad bil...

mvh tornet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Japp, tornet...så är det i de flesta fall.
Man vill gärna ha men inte ge...*asg*

Frasse
Tror att "första datum i trafik" är det som gör att era värderingar blir så olika. För att få en korrekt värdering bör man skriva in datumet bilen började brukas utomlands.

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Simon_en:...Du har rätt, jag kollade igen och det är datrumet som spökar.

Frasse
Hej hopp

Dom du länkade till Tornet har varken Navi eller Sportstolar.

Men jag håller med er om att jag kanske satt priset för högt.
Man kan ju iaf prova och se, jag är fö mest ute efter ett byte + pengar emellan.

mvh
Jo vänta, den ena hade nav, men inte 4:3, inte heller Harman kardon ljud systemet (tror jag stavade fel, rätta mig isf :))

Tack fö för dessa snabba svar !

mvh
Utan att närmare gå in på värdet på just din bil, så bedömer jag att avsaknad av navigator inte påverkar priset speciellt mycket på en 10 år gammal bil.

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Kan du få det du begär är det bara att gratulera....och det kan ju vara så att det dyker upp någon som uppskattar och tom tycker det är ett bra pris.
Men jag är väl pessimist som tycker att den är för dyr...Lycka till

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.