|
|
|
|---|---|
|
Detta händer speciellt på långkörning typ, för övrigt är det inga problem | |
| Jag hade samma problem på min 523i. Det var vevaxelgivaren som var paj. Då gick den också knackigt på tomgång ibland. | |
|
Samma för mig. Men det kan vara annat också, t ex bränslepump eller kablage till denna som går genom bränslenivågivaren. Läs av felkoder så vet du. Eller låna en fungerande givare av någon (skrot?). ______________________________ Min bil: Länk |
|
|
Tillägg: När kablarna inuti nivågivaren var sönderskavda på min bil så kom inga felkoder upp med BMW:s utrustning. Däremot defekt vevaxelgivare gav felkod. ______________________________ Min bil: Länk |
|
|
Det var vevaxelgivaren på vår bil också, kan även vara kamaxelgivare. Innan bensinpumpen gick sönder på vår bil så småryckte den mest hela tiden, tog tre dagar innan pumpen stannade helt. |
|
|
Hade samma symptom som du med min M20, var en dag som jag märkte att den dog en tiondels sekund när jag körda, nästa dag var det mer och dagen därpå var man nära wiplashskador när han ryckte för att sekunderna efter stanna helt. På min M20 så var isoleringen på kablen avskavd med följd att signalen jordades ibland. Detta gjorde att han tände ibland men gick som ett lass skit, detta genererade inte heller någon felkod. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.