|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte höra om nån har koll på vad en kedja kan kosta och om det är "jävligt" svårt o byta ev vad en verkstad kan tänkas ta! Sen vad höga värden kan bero på..... CO-halt tomgång för hög HC-halt tomgång för hög CO-halt förhöjd tomgång för hög CO/K-värde:1.2 (0,5) CO 2500: 0.7 (0,3) HC: 170 (100) Lambda: 1.02 (0,97-1,03) I övrigt går maskin fint! | |
|
Antar att Miljökontrollvärderna också är för din 730 V8? I så fall lutar det kanske mot att du måste byta katalysatorer. Jag bestiktade min bil igår och fick: CO: 0,0 CO 2500: 0,0 HC: 047 Lambda: 1,03 Då bör det tilläggas att ena katten låter illa på min bil och att sist när jag hade den på BMW sa dom att kattarna var slut... Jag körde "ganska" hårt med bilen innan bilprovningen för att göra kattarna varma. Vet dock inte om detta hjälpte men känns så iaf. |
|
|
Ang. kedjan så bör du byta alla 3 vilka går lös på ett par tusen i mtrl, även så bör vevaxeldrevet bytas. Trångt som f-n är det. Bentley och TIS rekommenderar att motorn monteras ur så det går att komma åt. Några här på forumet har vevat i kedjor så det kan ju också vara en lösning om man nitar ordentligt. Bytte mina kedjor på 740in på BMW för 4 år sen och det gick lös på 20k och passade på att byta vevaxeltätning mm. när ändå motorn var ur. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.