|
|
|
|---|---|
|
Jahapp, Första nedslaget på bilen. Förra ägaren har klippt och haft sig i ISO kontakten till bilstereon. Jag får inget grepp om det är kopplat till steget i skuffen, Kablar är klippta och grenade överallt. Någon som har någon sorts av kopplings-schema till den? Har kunnat mäta upp 12v på några kablar på steget så den får ström, men kanske saknar någon remote 12v? Blir tokig på det här, Vill inte spendera helgen med att dra om varenda kabel-j*vel heller.. | |
|
Sorry, glömde. 525 IA Touring 1994. |
|
|
Här kan du nog studera kabelfärger mm: Länk FP |
|
|
TACK! Fan så jag har letat efter detta! tack igen! |
|
|
Fast ändå, Det hade underlättat massor om det var mer detaljerat :/ |
|
|
Hur som helst verkar det vara fel? Min förstärkare har inte så många kontakter som 26? tror det är närmare 10st? Jisses.. Varför skall folk alltid klippa kablar? Blir tok-trött! |
|
|
Du har kanske inte hifi-systemet med separat förstärkare, utan högtalarna utgår direkt från huvudenheten (stereon)? BMW kör med egen 17-polig plugg där med runda pinnar, övergång till/från ISO finns om det är sådana på din eftermonterade huvudenhet. FP |
|
|
Isåfall borde jag väl kunna mäta motståndet på högtalarkablarna? Jag får inga utslag alls, Jag borde ju ha Hifi systemet ? Jag har 4 högtalare fram och 4 högtalare baktill. Övergången gör nada nytta då tidigare ägare har klippt kablar och haft sig. Bilen är i övrigt skick i mycket bra skick och väl omhändertagen, Så jag förstår inte hur detta går ihop. Förresten, Vart exakt sitter förstärkaren? Jag har tittat på enheten på sidan av cd-växlaren, Eller är den kanske placerad annan stans? |
|
| du har nog 6 st fram... å 4 bak i taket.. å därmed inbyggt slutsteg.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.