|
|
|
|---|---|
|
Goddag pojkar och flickor! Jag har ett problem. Min far skulle mecka med min motorhärva efter en smärre kortis. Resultatet var att hela kalasen bröjade ryka och en smärre brand startade. Brann dock för kort tid för att försäkringsbolaget skulle bry sig, och de ville ganska många pickadoller för att åtgärda felet. Så nu är jag på jakt efter en ny motorhärva. Har kikat runt lite men tycks inte hitta någon som stämmer överens med chassinummer. Innan jag lägger in en annons under köpes så är det några saker som jag funderar över, som jag hoppas någon kan svara på. Låt nu säga att det (förhoppningsvis) bara är motorhärvan som behöver bytas. Chassinummer på bilen är: WBABF31090EF13600 En BMW 325i Coupé av 1993 årsmodell. Ej antispinn om det spelar in. Frågorna lyder: Vad är det man behöver titta på när man letar motorhärva? Passar härvor från exempelvis en -94-95 årsmodell? Hur svår är denna att byta och är det någon semi-duktig metaniker fixar? Kan något annat tagit stryk förutom motorhärvan? Väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig. | |
|
Ptja VANOS kom inte förrän 93, så efter 93, sen såg det ganska så lika ut till 95. Startspärr kan väl förekomma? Ditt chassinummer är ju unikt, och sista delen EF13600 ändrar ju sig tom beroende på exakt vilken månad bilen tillverkades bland annat. Din härva är antagligen identisk till min trots att jag har EF25404.... Kollar man på RealOEM så är det samma serienummer på alla tänddelar, det är dessa du ska jämföra. |
|
|
Så en härva från 93-95 bör funka utan problem? Har det betydelse om det är från en sedan eller coupé? Kanske inte är så stor skillnad på själva motorhärvan tänkte jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.