AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.202

Bromsbelägg-lampan har tänts trots nybytta belägg

C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Bytta för några dagar sedan beläggen runtom på min 525 iA -02. Bytte inte givaren (eller varnaren kanske den heter?) eftersom den inte gett utslag att det är dags att byta. Men idag så tändes lampan som varnar för bromsbeläggen utan att det är nåt problem, bromsarna tar precis som de senaste dagarna.

Någon som har en teori vad som kan stå på eller varit med om detsamma?
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
Dina slitagevarnare har spruckigt7gått sönder, när du rört i dem. Varför inte byta dem när du byter beläggen?? kostar ju inte många kronor
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Fast det konstiga är att jag har åkt i ett par dagar och det har inte gett utslag för det. Jag köpte med nya men de sa på BMW att jag inte behövde ge mig på att byta dem om de inte varnat utan då kunde jag köra på med de gamla.
Varnarna är rätt bräckliga och sitter i en ytterst utsatt miljö, och har varit utsatta för omväxlande värme och kyla. Kan räcka att man hanterar de gamla lite vid byte av beläggen för att de skall spricka och vips så får du varning för nerslitna bromsbelägg.

FP
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Alright, får plocka av däcken (höger bak, vänster fram väl?) och kolla. Nån risk att det händer nåt under tiden när jag åker med den?
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
Nä du kan simma lugnt, det enda är väl det irriterarande plinget från varningen.
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Nej!

Göran

FWD - Nej tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.