|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är lite sugen på köpa en BMW E39 Touring, typ mellan 2000-2003. Vilka av alla E39 har manuella 6-växlade lådor? Jag vill ha en med 6 växlad låda helst. Om det överhuvudtaget finns på E39! Jag är inte ute efter 530i, 530D, 540i och M5 osv... Förresten när det står tex. 525DT... står T för Touring? Jag kollar på dessa 520, 523, 525 och 528 och deisel-motorerna (helst deisel ska det vara). Probemet är att det står inte hur många växlar motorerna har i modelguiden. Tacksam för hjälp. Hälsningar /Viren | |
| Tyvärr, finns bara med 5vxl om du inte vill ha M5, 540. | |
|
Tack, för snabbt svar. Det var som jag misstänkte då. Det tråkiga är att veta att Audi har en hel det 6vxl lådor... men jag vill helst inte ha en Audi. Men det lutar sig mer åt det hållet nu. Hälsningar /Viren |
|
|
Varför är en sex-växlad lådan så viktig? Mvh Johan |
|
|
Köp automat så slipper du krångla med att tänka på hur många växlar det är=) Sebbe |
|
|
Tycker det hade behövts på E39 med dom mindre motorerna eftersom dom varvar alldeles för mycket i motorvägsfart. ______ |
|
|
Jag undrar också varför en 6-växlad låda är så viktig! Jag hade en M5 med 6-växlad låda! Kul? Ja ibland och kanske rätt ofta! Nödvändigt? Knappast! Per L |
|
| Jag upplever inte att en 5växlad låda varvar alldeles förmycket på motorvägen. | |
|
Inte jag heller. Kan inte höra motorn vid varken 90 eller 120 i min bil, och då är avsaknaden av vindbrus ändå imponerande med dubbelglas osv. Känns mest fåfängt att Kräva 6 växlar på en standardbensinare. När audi ansträngde sig och kopplade en 6 växlad manuell låda till sin 2,0T motor så skrattade hela motorpressen, då effekten ur den motorn ju är i närmast oberoende av varvtalet (var kombinationen framtagen för att understryka audis profil som tråkig och fåfängd?!). |
|
| 540 manuell = 6vxl | |
|
Körde manuell 523 i 7 år,saknade aldrig en extra växel i motorvägsfart. |
|
| Om du tycker de manuella 6-cylindriga E39:orna varvar för mycket i motorvägsfart, kan du titta på en automatväxlad. Min 528iA -98 ligger på drygt 1500 varv i 100 knyck när lockup:en går i..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.