|
|
|
|---|---|
| Det finns en väldigt bra modellguide här, men skulle inte en "motorguiden" underlätta för alla oss som gillar skruva och trimma? | |
|
finns en (enligt mig alldeles för fattig) motorguide i modellguiden, heter "Motorkoder & WIN-nr". här e den Länk men en ordentlig uppdaterin med effekt o vridmoments siffror bilder o vilka bilar o år som motorerna återfinns i vore nice. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Ja jag tycker också att den är lite tunn. Skulle vara kul med kurvor som du säger och kanske kompförhållande kamtider antal ventiler och kanske lite om hur mycket dom verkar tåla/svara på trimmning. Och så kan det vara kul att se om det är förgasare eller insprutning och i så fall vilket sprut. |
|
|
Det låter som en bra ide', bara någon har möjlighet att göra den. Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
| Ja vem ska man fråga? | |
|
ända sättet att få igång det är nog att böja själva. ingen kan göra allt men alla kan göra något du vet =) bara att börja knåpa. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| Jag kan nog inte hjälpa till med det då mina datorkunskaper sträcker sig till att kunna betala räkningar och surfa på autopower. | |
|
Om man är intresserad av att samla ihop en komplett samling BMW motorer kan man börja med följande länk som visar en bra översikt på tex. E60 motorer. Länk |
|
| Dags att bumpa den här tråden tror jag. Ingen som orkar och vill? | |
|
Tjena! Jag tänkte att vi kanske skall börja med att komma överens om vad guiden skall innehålla? Jag föreslår: * Motornamn * Årtal som motorn tillverkades * Maximalt vridmoment och vid vilket varvtal * Maximal effekt och vid vilket varvtal * Vilken insprutning/matning/"förgasning" motorn har. * Turbo eller inte? * Vilka E/F-modeller (plattformar) och även kanske bilmodeller som motorn fanns/finns i. Och sen kanske att vi alla försöker bidra med bilder på motorrum med respektive motor i originalutseende monterad. Vad säger ni? |
|
| det låter väl bra, men jag hade varit mer intresserad över effektkurvan. men det kanske är svårt att hitta? | |
| Länk finns den mesta att få reda på. | |
| Jag tycker att cpbox och bag har riktigt bra ideér. Om jag visste hur man gjorde så skulle jag nog sätta igång. pulk, jag vet att det finns information om både det ena och det andra på Wiki men nog finns det plats för sådan information på en i övrigt mycket bra märkesnördsida. | |
| Jag kan ta på mig att börja skissa lite på en första testversion av en motorguide, och försöka hålla mig till en design/layout så lik Autopowers som möjligt, så att den förhoppningsvis senare enkelt kan integreras av webmaster på Autopower. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.