|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
har tagit ett par bilder nu, Är det rätt kontakter som jag ringat in på bild nr:2? Är det dem jag ska ta bort och som kallas för "code plugg" Länk Länk Länk |
|
|
Kan inte se nån code plugg i din . BMW Först och främst. |
|
|
Svar Nej! De tre kontakterna (svart, blå och vit) är de som kopplas till bilens kabelhärva. |
|
| okey nää det är möjligt att jag inte har någon det vet jag inte, Men om man nu inte har en "code plugg" hur går man då tillväga för att ändra miltalen? Måste ju gå på något annat sätt också. | |
|
Gissar på att ditt instrument saknar codeplug efter att ha kikat på bilderna. Ett sätt som kanske går och som jag kan acceptera i detta fall är ju att ta kontkat med någon som skruvar mätare och be dom justera till rätt mätarställning. Förvisso inte rätt att supporta deras verksamhet men är det så viktigt för dig och du inte hittar någon bättre lösning så är kanske detta ett alternativ för dig. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
| Jag det är kanske en lösning, men jag har ingen aning om vart det kan finns en sån firma. Bor i ett litet samhälle och här finns det garanterat inte någong firma som håller på med sånt. Men det finns kanske någon som känner till någon som håller på med sånt i Skåne trakten? För min bil har gått 21.000mil och det nya mätarhuset står på 33.000mil. Så det är ganska många mils skillnad. Och skulle vilja att det står rätt miltal på mätaren.. | |
|
Hej Kollade på ett äldre Instrument Verkar som code pluggen Siter bakom den yttre plasten Man måste dela hela instrumentet Och det kommer att synas Detta var på ett motometer hus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.