AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.747

VIDEO: Äntligen LSD till 335! (och alla andra BMW)

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjenare, det som hindrat 335an att bete sig som en M-Bil har till stor del varit avsaknaden av en bromsad diff. Tråkigt innerhjuls-spinn är inte racigt direkt, du sliter ut däcket i onödan, får understyrning och tappar fart. Lösningen för dig som vill svänga in bakvagnen med hjälp av gasfoten har kommit :P

Nu har QUAIFE äntligen lanserat sin diff för 335an, och skall när som helst tillverka bromsade diffar för ALLA bmw! Priserna ligger från 7900kr och på motorstarka bilar. Speciellt kul för dem som åker bilar efter 95-97 då bmw slutade sälja bromsade diffar!

ÅF i sverige är Pean Sweden
Länk
Länk

Och här kommer även en video:
Länk

Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Har INGA bmw´s mellan 95 o 97 diff menar du? :O
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hehe från 95-97 menar jag, BMW slutade sälja Diff vid olika år beroende på modell. Vad jag vet så fanns den aldrig till E39 som kom vid 95? Sedan när E46 kom så slutade dem helt med att sälja nya BMW med bromsade diffar ju.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Om du nu inte är så petig och menar M-Modellerna... Som givetvis alltid har och förhoppningsvis kommer att ha bromsade diffar.

Vad kan de kosta att montera en sån här diff i en 335i?
Är det bara montera och sen är de klart eller kan man ändra och köra med olika inställningar?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
"Spärrverkan 0-80%"
Står där på PEAN, så antingen beställer man en med fast spärrverkan eller så är det justerbart, kanske beror på modell.
Maila info@peansweden.com , då vet man säkert.

"The Quaife differential is extremely strong and durable, and since it is gear-operated, it has no plates or clutches that can wear out and need costly and regular replacement. There is no maintenance required to the unit, so you can fit and forget."

Länk

Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
off topic, men är det fler därute som startar sin nyare BMW som snubben i videon, genom att trycka på "start" med tummen ?? ;-)
Ingen som vet vad de kan kosta?
Pavel: Han kanske oxå använder tummen till mer sofistikerade företeelser än att bara trycka på startknappen. Vad vet vi !

NN/
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Mixim,utryckte mig väldigt klumpigt!
Att BMW inte hade LSD som option på sina nyare bilar hade jag faktist inte en aning om.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Pavel, människor har börjat annvända tummen mer och mer än innan på grund av mobiltelefoner, tv spel och dylikt. Finns forskning på detta haha.

Priserna var från 7900kr, för 335an tror jag det rör sig om 11-12 lappar kanske kontakta PEAN vetja.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.