AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.183

BMW M5 (E39), svårt att hitta bra ex?

NeZaN
Har sålt min manuella 540 -01 för snart ett år sedan och har sedan dess letat efter "Min M5:a" som stämmer in på mina krav. Jag förstår förvisso att mina krav är svåra att uppnå, men tycker ändå att det borde finnas!

Men rätta mig om jag har fel, jag nämner mina krav här så kan ni rätta det som går/inte går att få tillsammans:

- 2001-2003årsmodell
- Svartmetallic, helst Jetblack-metallic, men Carbon fungerar absolut
- Lågt miltal, under 8000, detta pga både personliga samt försäkringsskäl
- Få ägare helst!

Utrustning:

- Glastaklucka
- PDC
- Navigation
- Svart helskinn

För övrigt ska väl M5 ha det mesta i utrustningsväg, men detta är det jag vill ha. Bilen ska ju självklart vara rostfri och inga fula skav eller repor helst.

Är detta en svår bil att få tag på, den jag beskriver?
Har letat i Sverige och utomlands, till och med kollat i Staterna för ev. import, men utan lycka!

Förresten: Är Jetblack-metallic svår att få tag på?

Tack för svar!

/NeZaN
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Carbonsvart finns ju men Jetblack har jag inte hört talas om...

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jet Black är väl det amerikanska namnet för solidsvart?

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som Andreas säger så är Jet Black detsamma som solid svart eller Schwarz II.

Solidsvarta finns säkert men är ovanliga däremot så är ju Carbonsvart den vanligaste färgen och utrustningskraven är ju även de mer eller mindre standard på en M5. Att hitta bilar som rullat under 8000mil blir ju svårare och svårare då även de sist tillverkade bilarna snart är 6 år gamla.

Själv höll jag koll på den svenska och tyska marknaden i ett par månader innan jag hittade min. Hade krav på utrustning och skick men hade flera färger som alternativ. Blev en sterling grey som rullat 8000 mil till slut. Mycket bra skick men avsaknad av glaslucka...Lite får man kompromissa ibland...

___
//Ulf
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Länk ?
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
hittade även Länk
NeZaN
Jojje81

Har nu skickat intresseanmälan på bilen hos handlaren.
Bad bl.a. om utrustningslista om detta fanns, antal ägare, fler bilder etc..

Om bilen är import eller ej vet jag inte, samt om miltalet stämmer, vad tror ni?

Vad bör jag betala för en 01:a?

/NeZaN
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Förmodligen import antingen från Tyskland eller Italien. De "inkommande" bilarna tycks vara fotograferade där. Behöver inte vara ngt fel med det.
Dom har några bilar på lager. Där har dom inte brytt sig om att "retuschera" nummerskylten...
Jag tror att den där bilen tillhört en fotbollspelare som spelade för Häcken för några år sedan. Sedan blev han proffs i Danmark. Tror att bilderna är tagna där om man kollar på skyltarna för övergångsställe i bakgrunden.

Tycker att jag känner igen bilen från den tid då jag letade M5... Men jag hade tyvärr inte rätt pengar då....

mvh
Dennis
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Skönt att man kunde hjälpa till en aning :)
Berätta gärna hur det gått.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
lite OT men den här var skön på ett ärligt sätt: "säljes pga utlandsflykt"
Länk
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Den sista som HFR länkade till var till salu i Borås ett bra tag Länk , sänktes till sist till ca 100 rätt nyligen har jag för mig. Så det är väl någon som försöker tjäna lite pengar på bilen och drar till med "flytt" som ursäkt för snabb försäljning.

______

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Tänkte på utlandsflykten, undrar vad det är de flyr ifrån?
No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
för ett par månader sedan var jag på motorbörsgaraget eller vad det nu heter, i solna. Där hade de en E39 svart M5 med bara 2-4000 mil på mätaren som enligt chefen skulle vara riktiga. en ägare o alla papper i sin ordning. du kan ju kolla om den finns kvar.
Det är byggnaden där man kör upp för en spiral en massa våningar o parkerar på taket. vet inte om du förstår vad jag menar men ngn annan kanske kan hjälpa med en bättre beskrivning.
Fyndbörsgaraget: Länk

Noterar att de har en M5:a inne men när jag vill ha mer info om bilen länkas jag till en söksida :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.