|
|
|
|---|---|
|
Så nu hände det till sist ,hund klev på elhissknappen när fönstret var fastfruset. Nu har jag bara tre fungerande el hissar kvar på min 320 e36 Motorn går men det går bara att hissa upp, det kärvar så man får hjälpa till och styra rutan. Så till frågorna. Vad brukar gå sönder? Vad kostar det? Är det svårt att fixa? Ett litet tipps till er som har hundar eller klåfingriga barn i bilen på vintern. Ta ut två matarsäkringar i propplådan under huven, en för fram hissarna och en för bak. Enda strulet blir att dom jämt blir avstängda så du får öppna dörren när snusen ska ut. | |
Gemini__ |
Enklast är väl att bara slå av funktionen för elhissarna bak via, den för ändamålet, avsedda knappen. Har dock inget svar på dina frågor, hoppas det löser sig. |
| Vad gör hunden i närheten av elhissknapparna? Hundar ska väl husera längst bak bakom ett galler? :) | |
|
Matte har en sån där liten dvärg hund (4 kilo och hårar inte) så den får vara lös i bilen. hunden klev på knapparna fram så att bara koppla ut dom bak hjälper inte. Jag har inga egna barn men skulle nog kunna tänka mig att dom skulle kunna trycka på knapparna fram av ren klåfingrighet, mins ju hur man var själv som liten knodd. Förstår inte vitsen med att inte ha elhiss knapparna fram på dörrarna. |
|
Gemini__ |
Jaha på så vis. =) Du får väl fixa en hundbur åt byrackan så är saken ur världen. Har du hittat någon lösning på problemet med elfönsterhissen? Vet att en kompis hade exakt samma symptom på sin bil nu när jag tänker efter. Var flertalet clips som håller fast rutan som hade lossnat. Var väldigt enkelt att åtgärda när man väl såg hur det såg ut bakom dörrsidan. Så öppna upp och kika som en första åtgärd är att rekommendera. |
Gemini__ |
Var även detta på just en E36:a. |
|
Jo ska nog tvinga matte att köpa en bra bur. Tack för tipset, låter ju inte så dyrt med några klipps. Ska nog ta och skruva lite i helgen då, måste lösa problemet med ett defrosterspjäll som inte fungerar också. men skrev om det i en annan tråd som jag lyfte. |
|
|
hej nu vet jag vad som gått sönder. Jag ska försöka förklara så bra jag kan då det nog är fler som förstört sina elhissar när fönstret fryst. Först demontera dörrsida, den sitter med två skruvar under handtaget och clips runt kanten. Glöm inte att ta bort låsknappen och ramen runt handtaget, den är bara att skuta framåt. Under sidan sitter det en skumplast som är limmad med negertoy (svart tätmassa). vill du vara säker köp en ny då den är svår att ta lös hel. Så till felet. På motorn sitter det en lång arm med en kula i änden. Kulan är ledad i en glidklack som löper i en skena fäst under rutan. glidklacken har spår för ett C-clips som låser kulan. där spåret är hade glidklacken spruckit (kostar säkert inte många kronor med en ny men det får vänta till på måndag). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.