AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
769

Min oljenivålampa blinkar 4-5 ggr?

He
18
Henk
Z3 M-Coupé -98
Jag undrar om det är någon som vet vad det betyder när min oljenivålampa blinkar 4-5 ggr efter att jag satt på tändningen. Jag har kollat oljenivån (självklart) och den är helt perfekt (lite under max). Har ringt BMW men fick inte mycket hjälp på telefon...
Jag har en Mcoupé men jag förmodar att det är samma kontrollsystem i på många modeller.
Är det en givare som är sönder?
Snälla hjälp mig med lite tips....det är alltid förenat med oväntat höga räkningar att bara lämna den i händerna på närmaste BMW verkstad utan att komma med konkreta förslag.

BMWCS #4449
Jag kan inte trösta dig....själv så krånglade min oljemängdmätare som sitter ihopkopplad med nån annan skum givare för oljetemp osv....jag skrattade när jag hämtade ut den då jag har Svens bilgaranti på den och dom fick betala det fatala priset på 11200:- + moms...kul va.
Jag hoppas det inte är samma problem med din givetvis men jag kan erkänna att det var exakt samma fenomen på min då.
Jag säger bara lycka till och åk in till BMW och kör en diagnostik på den för då ser dom direkt vad det är som krånglar...brukar kosta 800:- att köra ett feltest.

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
He
18
Henk
Z3 M-Coupé -98
Det var inga roliga nyheter, men jag får tacka för ditt svar.

Jag får hoppas att man kan komma undan billigare.

BMWCS #4449
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.