|
|
|
|---|---|
| Kan någon tippsa mig om vad jag kan få tag på en skinn-inrednig till min E30 cab, helst skall den vara röd. Jag har baksäte och cablock i rött, saknar sidor bak, dörrsidor och stolar fram. Allt är av intresse oavsett skick och färg. | |
|
Hejsan, Jag köpte min inredning till min E46:a på laga.nu, Uppsala Bildemontering. De var riktigt duktiga, snabba (skickade till Skåne) och billiga! Skicka ett mail till dem och se om de känner till något inkommande. Lycka till! Hejs! |
|
|
Hej! Jag har också en E30 cabrio och har letat skinnklädsel ett bra tag nu. De växer inte på träd precis... Jag har det rutiga tyget i min och skinn skulle sitta fint. De få inredningar jag hittat på laga.se/bildelsdatabasen.se/blocket.se har varit i dåligt skick med revor. Har funderat på att klä om stolar och baksäte, lämnar man in dem går det väl på runt 10000-15000:-, men gör du det själv kan du nog komma undan med 3000:-. Se Länk . En del jobb men tror E30-sportstolarna är rätt tacksamma att klä om. Såg en kille på garaget.se som klätt om sina stolar, såg helt okej ut och då skrev han ändå att han slarvat lite. //Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
| Hur funkar det att bygga om ej fällbara stolar, det finns ju ett par beige till salu på blocket som man skulle kunna färga, för jag har ju baksätet. | |
|
E30 cabrio har andra stolar än 2D /4D Saxat från Länk : "Följande detaljer är INTE lika på 2D och Cabrio: * Bagagerumsmatta (cabrio har mindre bagageutrymme) * Bagagerumsklädsel fram- och sidoväggar (cabrio har mindre bagageutrymme) * Baksäte med sits och ryggstöd (cabrio har smalare baksäte) * Bälten fram och bak * Dörrar fram * Dörrlås med låsknopp och länkmekanism * Dörrklädsel på insidan framdörrar * Fönsterhissar fram och bak motor + mekanism * Golvmatta (cabrio har smalare golv och annorlunda tunnel) * Golvmattor lösa (cabrio har smalare golv) * Högtalarbeklädnad fram vid A-stolpe (högre trösklar i cabrio) * Innerbackspegel (klistrad på rutan i cabrio) * Innerbelysning i tak * Innertak * Sidopaneler bak (cabrions sidopaneler bak är bredare för att täcka sufflettmekanismen) * Sidorutor fram och bak * Sportstolar 310 underrede (18 mm lägre montering i cabrio) * Tröskellister inre i plast (högre trösklar i cabrio)" |
|
| Tack för det. Jag har ett par vanliga stolar från en 320 cupe i just nu, dom passar ju i fästena, men när du säger det så sitter man faktiskt lite högt, nu är ju inte jag så lång (163) så det fungerar ju bra ändå. Min cab är en 325 manuel som jag köpte på blocket förra våren för 18 000:-. Fick lacka om huv, en framskärm och bagagelucka. Bilen var till hälften nerplockad när jag köpte den men jag fick ihop den innan sommaren kom. Tyvärr saknas stolarna och dörrsidor fram (har satt dit från 320 cupe, passar men det saknas en liten bit där rutramen är på cupen), jag har sidorna bak men klädseln är borttagen och det är stora hål skurna för hötalare. Annars är det en helt underbar bil att glida omkrig i, fast jag saknar mitt röda skinn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.