|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett väldigt knepigt problem med min e39a, 523a -96a. Detta problem har nu uppstått 2 ggr på 2 månader. Såhär är det, Jag låser upp bilen, vrider på nyckeln, och då låter det bra "njö", sen slocknar allt. Helt död. (Har ingen tendens till dåligt batteri). Happ, ringer polare som kommer med startkablar, kopplar på dessa och vips, bilen startar. Plockar man bort en kabel dör bilen..!?! Gör samma sak igen, bilen startar helt utan problem, plockar bort kabeln och det upprepas. Bestämmer mig för att mäta batteriet då den går, den laddar 13,99-14,01 volt. Så inget problem där. När jag sedan bestämmer mig för att mäta batteriet när bilen är avstängd händer något märkligt. Jag lägger "minus" pinnen på minus polen, då tostrar det, lyset blinkar till i bagaget och stereon startar. Jag står frågande. ?? Jag fortsätter med multimetern och märker om jag håller kvar pinnen rätt hårt mot polen så har jag ström hela tiden. Jag ber kompisen vrida på nyckeln, och starta bilen, ja vad händer, den startar som om ingenting hänt. Vad som bör tilläggas är att när detta hände hade jag (efter 10 min utan hjälp med startkablar) fått tillbaka lite ström i bilen, när jag vrider på nyckeln blinkar alla möjliga kontrollampor lyset tänds ibland, och relän bakom instrumenteringen klickar. Så, Kan det vara något fel på batteriet? (Har inte märkt av någon sorts trötthet från det) Eller kan det vara något annat knepigt elfel? Tacksam för svar | |
| Börja med att ta av batteriklammorna och borsta rent polerna och gör rent klammorna och sätt tillbaka dom. | |
| Okej, ska testa det! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.