|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Skön kille han i artikeln. "Uppmärksamhet kring varumärket". Knappast positiv. Vem vill köpa en fullpris-Renault efter något sådant? Frågan är också intressant hur man tänker om osålda bilar som lagras? Hur tänker man sig att få ut dom? Ingen köper en gammal årsmodell utan kraftig rabatt. Eller försöker man skicka dom till andra marknader så man slipper förstöra prisbilden/imagen för märket i Sverige. En bekant var till USA för några veckor sedan. Där kan man fortfarande köpa "nya" Saabar fast flera år gamla, givetvis för kanonpris. Vi har nog inte sett sista "kanonerbjudandet" än. /Mats |
|
|
2 megane, 2 laguna & 2 koleos var det enligt Länk Låter inte som en rätt bra deal tycker jag, både Lagunan & Koleosen är ju relativt nyligen introducerade modeller. |
|
|
Dessa erbjudanden kan man snubbla över på lite olika platser i landet. Som jag har förstått det rör det sig om fabriksnya, men mer än ett år gamla, bilar som ägs av Volvo PV - som tidigare varit importöra av Renault. Numera sköts importen av Renault själva under namnet Renault Nordic. Bilar jag sett exempel på: Renault Megane Touring 1.9 dCi Sport för 129000 Renault Scenic 2,0 16V Sport för 129000 Renault Laguna Touring 1.9 dCi (osäker på utförandet) för 149000 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.