|
|
|
|---|---|
|
Hej, Aningens infantil fråga kanske men vilken är snabbast 0-100 Z3 3.0 el Z4 3.0? Är det samma motor i dom fram till 2005? Är Z4'an tyngre? Finns det något eftermarknadsavgassystem med lite mer malla som passar rakt i en Z3 3.0 utan att man behöver skära i plasten, för det vill jag inte göra i min orginalare.. | |
|
Hej, Eisenmann har avgassystem som passar rakt av till din bil skulle jag tro. Ska montera mitt Eisenmann-system imorgon. 0-100 tider hittar du på Modellguiden här på Autopower! //Jesper BMW - Better Make Way |
|
|
Tack för svar. När man kollar på Xerius Racing så står det - "Bakspoilern behöver bearbetas!" på den modellen och jag skulle ju helst undvika detta om möjligt. Nån som vet hur stort ingreppet blir och hur svårt det är att göra själv? |
|
|
Okej, Jag skulle gissa på att man inte behöver bearbeta bakspoilern om du väljer de minsta slutrören. De stod att jag skulle behöva modifiera min bakspoiler också, men det ska inte behövas. Men det är säkert någon som vet bättre hur det ligger till med en Z-modell. //Jesper BMW - Better Make Way |
|
|
Snabbast 0-100 av Z3 3.0 och Z4 3.0 med motor M54 skall vara Z4 då den är nått i stil med 20kg lättare än Z3. 6sek för Z3 och 5.9sek för Z4an. Riwa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.