|
|
|
|---|---|
|
tjena nu har jag råkat ut för motorproblem på min bil. ska gå direkt på punkt! betende: den går på alla cyl men riktigt orent den liksom beter sig som om den skulle gå på 3-5cyl vid tomgång även vid gaspådrag men den går på 6 men orent. det som jag har gjort och bytt är: Bytt soppafilter bytt t-stift (ingen förändring) kontrollerat tändkablar (mätt spänning)va OK (ingen förändring) rengjort fuelrail och spridare inkl ledningar (ingen förändring) provat ett annat fördelar lock/rotor och LMM (ingen förändring) rycka tändkablar och landbasond kontakt vid gång kollat felkoder och raderat dessa som var men ingen förbättring x( har 2 kontroll punkter kvar å kolla så som: lanbdasond (beställt ny) inpulsgivare vid trigger hjulet om inget av detta hjälper vad ska jag ta mig till har liksom panikt (ingen bil) om någon där ute av er som har haft liknade problem eller haft likadant får gärna höra av sig via mail/tele/PP osv som kan berätta mer om ojämnhets/bränsle/luft symptomer på M30B35 motorn mail: Finski87@hotmail.com tele 0735328155 MVH Toni/Finski87 it's not the FART that kills, it's the SMÄLL!! Vadå kör försiktigt?? Gaspedalen uppfanns väl inte för att tittas på!? | |
|
det kan inte va kamaxelgivaren då dom kan ju spöka.... ett litet förslag den är inte så dyr på mekonomen pata N |
|
| Tror att givaren ligger runt 50kr, så det är ju ingen dyr sak att kolla om det är vad som felar :) | |
| ok vart får jag tag i denna då? | |
|
hej hej.. nu så har jag komp provat alla cyl.. 1: 10,2 kg 2: 10,2 kg 3: 10,1 kg 4: 9,80 kg 5: 10,8 kg 6: 10,1 kg har kollat från v-pump till torped vägg i den ordningen.. ny lambdasond på plats (ingen förbättring) behöver fortfarande hjälp... it's not the FART that kills, it's the SMÄLL!! Vadå kör försiktigt?? Gaspedalen uppfanns väl inte för att tittas på!? |
|
|
Har du testat och byta kamaxelgivaren? Drar den mycke soppa o sotar vid gaspådrag? Testat o dra ur lmm sladden? Provat o göra en återställning av dme boxen? När min lmm hade dålig kontakt så gick bilen mycket orent på tomgång och drog en massa soppa. Beemer 4 Life! |
|
|
Tjena äntligen lite framsteg bytte spridare och då går han på alla igen ;) men ett problem återstår han rycker lite vid jämn gas men när jag lossar gasspjäls givaren så går han som han ska vfr???? har provat med en fungerande givare men ändå går han ryckigt med den i kopplad it's not the FART that kills, it's the SMÄLL!! Vadå kör försiktigt?? Gaspedalen uppfanns väl inte för att tittas på!? |
|
|
btw så sitter det ingen kamaxelgivare på denna endast inpulsgivare vid trigger hjulet it's not the FART that kills, it's the SMÄLL!! Vadå kör försiktigt?? Gaspedalen uppfanns väl inte för att tittas på!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.