|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har någon här på autopower en bild på hur era 10" som sitter i hatthyllan på en e39. | |
|
Kom på en fråga till. Samma bilmodell e39 Är 5,25" max i framdörrarna, det går inte få in 6,5" eller? Samt var sitter orginal delningsfilter till framsystemet? sitter det i dörren eller. För ska nog byta till ett annat kitt system å då får man med delningsfilter. Så var sätter man dessa. När vi ändå är igång, har jag något extra slutsteg orginal i min? har en M5 e39 99:a med HIFI system (4:3 navi med 6cd cdväxlare, samt bara 5,25" i hatthyllan) |
|
|
Du får bara in 5.25" i framdörrarna. Om du har HiFi-systemet har du 3 högtalare fram per sida och då sker förmodligen delningen i slutsteget (är inte 100% säker på det dock). Tips dörrjobbet har du här, Länk |
|
|
Hifi SA676 Hifi DSP SA677 Har alla delningsfilter i förstärkaren. Båda paketen har förstärkare. /Andy |
|
| Om jag köper att bra framsystem med diskant och bas behöver jag nte montera det medföljande delningsfiltret då eller? | |
| Inte sålänge du kör med orginalförstärkaren. | |
|
Var det någon som hade en bild på sina 10":are utan hatthyllan monterad. Ska beställa ett par 10" open air men då dem är rätt dyra så vill jag se hur dem sitter, så man vet att det passar. Tar man bort nokia låderna som mina nuvarande 5,25 sitter i så finns det ett hål för 10" där eller? Någon som vet om jag har orginal slutsteg, har en 99:a med 4:3 navin och 3 höstalare i framdörren. Vilket system har jag? |
|
|
Beställde ett dls framsystem nu då orginal inte rockar direkt. Har ju tre högtalre i dörren om jag inte mins fel. en bas å 2 diskanter. Men det nya systemet har bara en diskant så vilken i dörren ska jag behålla. |
|
| Mitt bidrag: Länk | |
|
Bmw89:Beställde ett dls framsystem nu då orginal inte rockar direkt. Har ju tre högtalre i dörren om jag inte mins fel. en bas å 2 diskanter. Men det nya systemet har bara en diskant så vilken i dörren ska jag behålla. Om du skall köra på originalsteget så är det mellanregistret brevid ventilations utblåset på dörrsidan du skall behålla för att få "rätt" frekvenser till dina nya högtalare men du kan få problem med en viss nivå skillnad imellan registren då dina nya högtalare säkert inte har samma känslighet som de gamla vilket gör att de inte blir samspelta |
|
|
Jag har några frågor jag oxå. 1. Vart ska 10:orna få plats?Jag har skruvat bort "taket" i skuffen och ser bara en massa plastgrejjer. Plastbutten i mitten står det Nokia på och dom på sidorna står det inget på. Ska man skruva bort någon av dom för att hitta hålen för basarna? När man kollar inne i nilen på hatthyllan så är det ju galler för 5,25 högtalarna + någe luftstycken längst bak mot bakrutan. Ska det onte vara någe galler för 10;orna? Mvh/Jonas |
|
| Om du bemödar dig med att läsa tråden i länken som jag bifogade och i de länkar jag skrev om så hade inte behövt ställa dina frågor! | |
|
Nu har jag kollat på länkarna som du hade skrivit tidigare. Men jag måtte vara dum i huvudet. Måste man ha dom där adapterplattorna och kommer inte basen att slå upp emot hatthyllan,alltså jag menar kommer inte elementet att slå i hatthyllan? Är det någon som vet ifall man har någon lågnivå på orginal stereon så man kan koppla in ett extra slutsteg bara för basarna? Mvh/Jonas |
|
|
Hann läsa om att någon här sa att de medföljande delningsfiltren som följer med ett eftermarknaskitt inte behövs till de som har inbyggd förstärkare; det var en av de värsta saker jag hört eller kan någon här tala om vart delningarna ligger i slutsteget (om det nu är aktiva delningsfilter)? Filtren som följer med kitten är nämligen anpassade och avsedd för de element som tillverkaren valt till kittet. Att inte använda det medföljande filtrena kan leda till att ljudet låter mycket sämre än det är tänkt, men framför allt så kan delningen bli för låg för diskanten varpå den kommer att gå sönder (talspolen brinner). Tänker någon byta högtalare i en E39 som har Hifi SA676 eller Hifi DSP SA677, så måste antingen förstärkaren också bytas eller så får ni ta reda på både delningar och brantheter till de filter som redan finns i slutsteget. OM det är aktiva delningsfilter, vilket jag till viss del betvivlar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.