AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.800

Rymligaste bilen med 2 barnstolar i baksätet

Har idag en X3 men med två tvillingar på knappt 2 år så blir det lite trångt i baksätet. Eftersom bilbarnstolarna ska vara bakåtvända så har vi nu en i framsätet och en i baksätet. Då måste min fru åka i baksätet vilket är väldigt trist...

Nån som kan tipsa om en bil med rymligare baksäte? Gärna ett där barnen dessutom får plats med benen vilket de knappt får när man har en bakåtvänd stol i X3an.

Missförstå mig inte, X3an är bra och hyfsat rymlig i övrigt, bara in med 2 bakåtvända barnstolar.

Tack på förhand!

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
efter två BMW på raken stod jag inför samma fråga. Har tre barn vilket innebär en bakåtvänd fram och två framåtvända bak + en vuxen.

Lösningen: KIA CARNIVAL.

Hahaha tänker du. Men bilsemestrarna har aldrig varit rymligare än nu!

/M

Min bil:
Länk
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Länk!

/L
rsarits
7-serie i "L" -utförande

Micke
tegel och Leffo: Tack för tipsen. Dock hade jag ju hoppats på en BMW :)
Leffo: Den ser ju nice ut, det som gör mig tveksam är ju frågan om hur pass lätt det är att parkera en så stor bil i innerstan?

rsarits: Bra ide, ska kolla på en sån nästa gång jag är hos BMW handlaren. Enda nackdelen är väl att den känns lite väl skrytig, eller?

Inga andra tips från någon som har ex en BMW 5 serie eller X5?

tack för hjälpen
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Länk

Problemet är att bredden mellan dörrarna i baksätet inte är samma sak som dynans totala bredd. 5-serien och X5 har generös inre bredd men dynan är optimerad för två personer som sitter nära mitten. X5 är något bättre eftersom golvet nästan saknar tunnel och dynan är nästan 10 cm bredare än 5-serien men det fattas fortfarande 15 centimeter till KIA:n...

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag har 3 stolar bak men eftersom jag är bara 166 lång(kort) he he så fungerar det för mig men är man 175 och längre kan jag nog tänka mig att det blir jobbigt. Däremot på passagerar sidan är det inga problem med att vara 175-180 lång.
Man kan ju ha en fram också men då måste man plocka bort airbagen. Om 1 år så kan dom sitta framåtvända och då blir det mycket enklare.
Sedan är det stor skillnad på barnstolar. En del tar ju extra mycket plats!
Jag testade mig fram hos handlaren vilka som passade oss och det blev britax.

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.