|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Med det språket som du använder så hade jag nog varit tveksam till om du var seriös i ditt bud och sålt till nästa kund som var på hugget :-)) | |
|
Bryr mig inte speciellt mkt för tillfället faktiskt , har tydligen hänt fler att BMW företag varit otrevliga. Gick in och delade fram pris på en ny idag istället , så om ett par månader bör man väl få en helt ny 335 istället ... känns bra ! |
|
|
Jag måste hålla med dig "steff99" det är mycket sällan man läser ett sådant ordval/formuleringar i detta forum. Det är ingen lekstuga, detta hör inte hemma här. Grunden i det mesta är att man har en viss ödmjukhet inför sina medmänniskor och visar varandra respekt oavsett vad det nu månne vara. "Plocka fram en mille dagen efter", jajaja det låter som min lille son för trettio år sedan då vi spelade monopol. Förstår inte varför du gnäller över ett uteblivet beg.köp då du tydligen har obegränsat med pengar. Vänligen Tommy NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Bara att önska bilförsäljarn där lycka till för att han slapp dej som kund drygare människa verkar det va svårt hitta än du men du har säkert förhandlat med samma försäljare igen så dryg som du är!!!!!!!!!! |
|
|
"Får jag fråga vilken ÅF du var hos? Själv var jag inne på BMW Group i Mölndal idag och bad om en offert på en bil idag och blev bemött med samma ointresse som vanligt. Detta är den tredje bilen som jag är i stånd att köpa av dom och det har varit samma visa varje gång, dom verkar fan inte vilja sälja bilar där! Säljarna ger dessutom intryck av att inte veta ett skit om vad dom säljer, trist är bara förnamnet. Blev erbjuden ramavtalsrabatten (förmånsbil, ej via bmw-finans), dom kunde inte göra en spänn till. Då snackar vi ändå om en spec på beställningsbil för 450000:- Är det nån som kan rekommendera någon annan ÅF i Göteborgstrakten där man kan få ett trevligt bemötande? Jag är så jävla less på att köpa bilar av säljare som bara verkar vilja att man ska gå så att dom kan fortsätta surfa aftonbladet..." oj da , verkar ju vara väldigt trevliga på det ställlet .... |
|
|
TigerDejan: Du är säkert en jätte trevlig kille som råkat ut för ett missförstånd. Men Du gör dig bara själv till åtlöje om du fortsätter tråden med ditt språkval. Lycka till med din bilaffär. //Stefan |
|
|
Åk till Grästorp, en mindre ÅF tio mil från GBG som säkert är mer sugna på att sälja bil. Jag kan även rekomendera deras verkstad för service. Bra priser! När det begav sig och jag skulle köpa ny pendelbil ringde jag Mölndal och frågade om de hade kvar en bil de satt ut på annons på nätet, då fick jag till svar. - Du får väll komma hit och titta (Vilket jag faktiskt gjorde, och bilen var riktigt sliten för sin ringa ålder och miltal.) Humor på hög nivå :) Eftersom jag är vuxen både till ålder och humör slösade jag inte mer energi på detta utan åkte och köpte min 545i i Västerås istället. Kanonservice! |
|
|
Det har stor betydelse hur man är ser ut och vilken klädstil man har, ser man ut som en luffare och tittar på en bil i 500000 kr klassen så går nog inte någon försäljare ut och försöker sälja den. Men kommer man i dyr kostym kommer dom ut direkt. Har själv erfarenhet av det |
|
|
NPe: Vad heter firman i Grästorp , kanske jag kan ta kontakt med dom också ...? |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
Bilsalongen heter de. Flera av mina kollegor i GBG, inklusive mig själv anlitar dem för service. |
|
| Jag ska testa deras service nästa gång. Servicerådgivarna på BMW Group Gbg är tyvärr mycket nonchalanta och nedlåtande. | |
| Köpte min 116i på BMW Göteborg. Kanonservice! Aldrig fått ett bättre bemötande, och då köpte jag ändå en snikbil. Vad jag har hört så säljer BMW Göteborg flest BMW´s i norden...? Knepigt isåfall om nu alla säljare är så otrevliga. | |
| Jag köpte min bil 325d där för ett år sedan och kan bara säga positiva saker om dem, professionella och tillmötesgående. Men ofta, inte alltid, speglar det sätt man bemött på sitt eget sätt! Som du uttrycker dig så stämmer det nog in i ditt fall. | |
|
Får nog hålla med de som har negativt intryck av BMW Gbg. Även ifall jag inte använder ovannämnda språkbruk har jag aldrig blivit bemött på ett trevligt sätt där. krika: Varför skall jag behöva komma in i kostym för att tas på allvar? Jag har varit hos flera betydligt mer exklusiva bilhandlare än BMW Gbg, både i och utanför Sverige, iförd "normala" klädder, och har alltid fått ett gott bemötande och blivit tagen på allvar. De få gånger nån av mina bilar varit inne på rep där så har det alltid strulat. Sista gången stod bilen där i 8veckor för nått som skulle ta max 2veckor. Sen skyllde de på externa parter, nått som var en ren lögn då jag hade sten koll på det som gjordes externt. Nu gör jag allt hos Wölkes, korrekta och snabb. Vid försening får man en lånebil utan att fråga, istället för att behöva be och böna som hos BMW Gbg . |
|
|
Även om jobbet görs externt ligger allt ansvar hos din motpart vilket är BMW i det ovan nämnda fallet. Förseningarna ska alltså helt kompenseras av BMW, vad deras underleverantör sysslar med ska du inte behöva lida för alls. ______________________________ //Lövet |
|
|
Har aldrig handlat bil på BMW i mölndal personligen, men en kompis har försökt handla där 2 ggr, men fått så gräsligt dåligt betalt för sin inbytesbil, så han har vänt sig till andra BMW-återförsäljare och fått betydligt bättre betalt. Sedan finns där ju flera säljare, så det beror kanske på vem man vänder sig till. BMW CS #5206 |
|
|
andreas_lofgren: Precis, och i mitt fall leverarade dessutom underleverantören delarna vid rätt tidpunkt. Även ifall BMW hävdade nått annat, det var det jag menade med att de ljög när de skyllde på den extrna parten. I mitt fall fick jag ersättning via mitt försäkringsbolag. Stilleståndsförsäkring, nått jag inte ens visste jag hade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.