|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Efter många om och men har jag nu bestämt mig för att behålla bilen och i.o.m det försöka få till en av sveriges finaste M3Cab e36:a. Detta är vad som är inhandlat och kommer göras under vinter/våren 09/10. Ksport Racing PRO Street Coilover - Beställt & Levererat. Ny Cab - Beställt & Levererat. Ny Original M ratt - Beställt & Levererat. Ny Original belyst M vxlknopp - Beställt & Levererat. Omklädnad av hela inredningen (stolar, baksäte och dörrsidor) - Tid beställd. Nya 18" fälgar - Beställt. Nya däck - Beställt & Levererat. Omlack till originalkulören Night Blue Metallic - Tid beställd. Brembo hålborrade skivor fram - Beställt & Levererat. Stålomspunna bromsslangar - Beställt & Levererat. Alla bussningar byts ut till powerflex - Beställt & Levererat. Kolfiberinsug - Har ej bestämt vilket jag ska beställa, kom gärna med förslag och info. Bilder och mer info kommer komma inom snar framtid. Har ni några frågor så är det bara att fråga på =) Mvh Markus | |
| Vad kul, det blir intressant att följa! | |
| intressant projekt... vad blev det för fälgar | |
| du kommer verkligen få den till en brutal bil, med nybilskänsla. | |
|
bmw_jerry - blev dessa fälgarna - Länk M5haf - Ja tanken är att få den i riktigt bra skick. La en beställning igår på Rockford Fosgate Punch högtalare. Blir ett helt nytt system i hela bilen. Huvudenheten har jag sen innan. Har även kommit över ett parti Brembo hålborrade skivor och ok bak. Funderar även starkt på att gjuta om fram & bakskärmarna så jag får den berömda M3 e30 breddningen. Hoppas att alla originalmänniskor inte halshugger mig nu. |
|
|
Bilen kommer säkert bli i kalas skick, men hoppas du är medveten om att pengarna du lägger ut på bilen nu, kommer du inte att se skymten av den dagen du ska sälja.. men det visste du säkert redan :) |
|
|
Riktigt skoj sånt här. Har gjort liknande med min, dock ej på insidan då jag inte anses inredningen är i sådant skicka att de är försvarbart att byta / klä om. Tycker du gör helt rätt! LYCKA TILL! |
|
| tror att breddningen skulle bli riktigt grym om man inte breddar allt för mycket.. lagom är bäst :P | |
|
Låter som ett roligt projekt, men samtidigt väldigt dyrt. Vad kostar det att klä om inredningen tex? /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Markus: Det är knappast någon originalfreak som halshugger dig, tvärtom dom applåderar! Ju fler bilar som "hottas" desto attraktivare blir dom få kvarvarande fina original M3:orna. En hottad M3 E36:a tar väl ingen i med tång ens. Lycka till! Mats |
|
|
Att jag skulle få tillbaka pengarna som jag har lagt ut på bilen är jag mycket medveten om att jag inte får tillbaka. Hade jag trott det hade jag förmodligen aldrig gjort de. Att klä om inredning är DYRT men värt varenda krona annars hade jag inte gjort de heller. Sen tycker jag det är en stor skillnad på en seriöst byggd bil och en "hottad" bil. Om jag kör på skärmbreddningen så är det i mina ögon precis så en M3 e36:a borde sett ut. Allt kommer göras i plåt så något tal om en massa plast styling o.s.v är det inte tal om. Jag tycker personligen att dem "förbättringarna" jag gör på min kommer göra den "bättre" än en originalbil, lite därför jag gör det. Sen håller jag med om att original förblir alltid original.. Men innerst inne tror jag att det är hur många som helst som har en original M3:a som igentligen skulle t.ex skulle vilja ha den berömda e30 breddningen som jag spinner på, men det är ju bara vad jag tror =) Kan nästan på garantera att min bil utan att bli påhoppad kommer att bli en av sveriges finaste M3Cab av modellen e36. a_wingard73 - Din bil är ruskigt fin. Tycker med att jag gör helt rätt =) Förstår inte varför det skulle vara dåligt att göra en bra bil ännu bättre. Mvh Markus |
|
|
Liten update. Idag åkte dem nya hjulen på. Blev hur bra som helst. Måste dock ha på mitt coiloverkit innan man kan köra med den. Finns ju en risk att bakdäcken tar i skärmkanterna annars =) Mvh Markus |
|
|
vi vill ha bilder :) |
|
| upp med bilder :Dvi vill ju se bilder under bygets gång:D | |
|
Bilder kommer snart. Måste fixa en kamera kanske =) Mvh Markus |
|
|
Kolla in S3 kitet från AC Schnitzer så har du ett riktigt snyggt färdigt kit som ger den looken du vill ha. Tror du får söka på ACS3. Finns en svart turbokonverterad E36 ngnstans på forumen, undrar om han inte kallade sig "Bumper" med detta kit... Hittade den!! Länk Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Evo-breddning ser konstigt ut tycker jag. Det förändrar verkligen bilens look. Men jag får önska dig lycka till Markus_M3, du får åka in med bilen till Östersund nån dag i sommar så man får kika lite på den! =) /Jonas |
|
|
Pratade med AC Schnitzer och dem säljer inga sånna kit längre tyvärr. Enligt mig är det precis så M3 e36 skulle sett ut igentligen. Kolla på alla övriga M3:or, alla har dem något som sticker ut och visar att det är just en M3:a. Precis alla utom e36 karossen vilket jag tycker är trist. Våra M3:or kan ju lika väl vara en stylad 325 i andras ögon. Mvh Markus |
|
|
Kul att du satsar på din bil och gör den som du själv vill ha den! Jag kan hålla med om att M3 E36 ibland ser ut som en stylad 325 men fina orginal börjar bli sällsynta. Att du väljer en M3E30 breddning ser jag bara som positivt då den verkligen sticker ut från resten. Var bara väldigt noga och petig när du bygger, gränsen mellan flipp eller flopp är hårfin. Vill du ha extra nostalgi i ditt bygge så lackar du den Macaublå. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Kolla om du kan använda skärmmaterial från en M3 E30? Riktigt kul och lärorikt att bredda om man får det bra! Har gjort en liknande grej själv... Länk Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Europa Meister - Jo jag vet att fina originalbilar börjar bli väldigt sällsynta. Men jag känner verkligen att evo breddningen är så otroligt klockren på e36:an. Kan inte säga de nog många ggr att det är så jag tycker M3 e36 borde sett ut från fabrik Dem som hjälper mig med projektet ang breddningen är extremt kompetenta personer. Så någon flopp hoppas jag verkligen inte att de blir. Sen känner jag att det känns för mycket som en stylad 325:a än en M3:a rent utseende mässigt. Skulle du vilja länka till en e36:a med den färgen. BlueBeemerBoy - Ja de finns ju verkligen inte många bilar som går med den breddningen och absolut inte många M3:or. Tror inte jag sett någon M3:a med den breddningen faktiskt. Mvh Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.