|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har en 3,5 liters motor som börjar bli lite trött. Tänkte lämna in och få bottendelen honad och balanserad, samt plana och porta toppen lite lätt. har ni några tips på vilka som åtar sig sådana jobb, och ungefär vad det skulle kosta?? Tack på förhand! | |
|
honing 1500 balansering 2500 invägning av stakar kolvar 1-2000 (kan man göra själv även om stakarna är lite pyssel med) topp planing 800 mira fräsning av säten och slipning av ventiler 1500 (kan ju bara vara att slipa själv med slippasta) byta styrningar 1500 (kanske är ok som dom är) packningssats 2500 kolvringar 2000 ram och vevlager 2000 Sedan om kammen är sliten.... så pockar det på ytterligare. jag radar upp lite priser som jag har för mig att det kostade när jag renoverade en m30. /Otto |
|
|
Hej Jag har lämnat in mina delar (s38) till Engson i Västerås Länk. Det har funkat bra och jag är nöjd med arbetet hittils (toppen). Bottendelen ska jag få tillbaka i slutet av veckan. Han som har stället ger ett kunnit intryck. Lämnar man in flera jobba kan man säkert få ett paketpris =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.