|
|
|
|---|---|
| Går de att klämma in en Challenge 10*19 et20 bak på en 335a ..Blir så mycke snyggare med 10 tummaren bak så man får de härliga svulstet | |
|
Visst går det att "klämma in". Länk Länk Länk |
|
|
Sjukt snygg E90, ny bakgrundsbild! |
|
| Ah sinnessjukt snyggt!! | |
| Är det verkligen 10" ser ut som 9,5" ?? | |
| Jag har BBS Challenge på min 330i E90 och det är verkligen en fälg som passar bra (längtar till det blir dags att skifta till sommardäcken). Mina fälgar är inte i lika fet dimension som på de länkade bilderna. Fälgen är snygg i alla dimensioner, men extra snygg i feta dimensioner. | |
|
Passar kanonfint utseende mässigt! Men et20 låter alldeles för lågt i mina öron. Runt et30 borde det vara. |
|
|
Länk 19x8.5 35mm 245/35/19 19x10 20mm 275/30/19 Länk Länk Länk Skillnad 10x19 och 9,5x19 Länk Länk Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
|
Tack Razvan Du levererar bra info i vanlig ordning :) Då får de helt klart bli CH 10*19 bak. |
|
|
jonais Oh, tack för den :) Läs i tråden, på sidan 6, du måste valsa skärmkanterna samt negative camber enligt trådskaparen. Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
| Det ser fetare ut med mer negativ camber. Jag köpte plattor (införskaffade från www.millway.se) att sätta på toppen av fjäderbenen fram, vilket gett ungefär minus 2,5-3 grader camber fram. Baktill lät jag justera så mycket negativ camber som original justermån tillåter. Med noll toe fram får bilen en väldigt fin instyrning och ger bra grepp i kurvorna. Man kanske offrar lite kursstabilitet, men det är inget jag har störts av. I vilket fall ser det också fetare ut och i kombination med rejält stora BBS Challenge kan det bli riktigt snyggt. | |
|
Ok där ser man... Jo lite valsning har ju inget dött av så de är inga problem men de här med negativ camber ?? Hur löser man de, vart justerar men detta ? Ska köra på en vit 335 coupe M-sport , svarta Challenge med en vit rand runt, lätt tonade rutor, tror de kommer bli riktigt bra. |
|
|
Jag skaffade plattor för fjäderbenen hos www.millway.se. De monteras ovanpå fjäderbenet. Efter en sådan operation rekommenderas en hjulinställning, och då kan justering baktill göras. Det skall sägas att mer negativ camber kan leda till ökat däckslitage vid normal körning (men minskat slitage vid riktigt hård kurvtagning). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.