AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.461

Sydöstra Skånes bästa GDS-Mack?

pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hej alla glada BMWfantaster!

Som rubriken lyder, vilken tycker ni är Sydöstra Skånes bästa Gör-det-själv-mack? Själv brukar jag använda mig av OKQ8 i Lund, som även har lyftar. Jag vet dock inte om jag vill benämna den som en vidare bra anläggning. Det jag saknar, (som jag gärna tar emot tips om) är en GDS-hall med lyftar och vattenslang kombinerat. Alltså, så jag kan hissa upp bilen och spola av den under. Någon som känner till en?

Må väl!

Hejs!
Toftanäs i Malmö, där finns GDS med högtryck och lyft , dom har även tryckluft, grunka för att ta hand om oljan vid oljebyte,man kan låna vissa verktyg, varmvatten finns men inte vid varje ställe.

Helt nytt och fräscht, lyftarna tyckte jag dock var lite bökiga.

kommer inte ihåg priset exakt men typ 75-150 i timmen.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Johan, vilken GDS menar du exakt? Är det OKQ8's eller?

pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Halloj!

Då blir det till att bege sig dit med andra ord!:)
Har tänkt passa på efter skidresa vecka 8 och både tvätta, lägga på sommardäcken och försöka spola av bilen undertill. Har föresten köpt nya fälgar nu, som vi snackade om innan. 18" Evofälgar. Fick ett kanonpris på schysta fälgar med nya Bridgestone Potenza.... :)
Trodde Simrishamn låg i sydöst medan Malmö låg i sydväst eller har man ändra på detta sen sist??
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Haha , blev lite konfunderad också...

Mixim: ja du gissar rätt ok/Q8 är det.

Peter; grattis till fälgköp, bilder tack! Förresten filtret är i bruk och vi börjar få riktigt tjusigt i karet!

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.