AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
892

Glasfiber och/eller kolfiber?

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Ja, var någonstans kan man köpa (nytt eller begagnat) sådant som lättar karossen, dvs. huv, skärmar eller baklucka i antingen glas- eller kolfiber?

Vet inte om detta klassas som styling eller trimning i här på Autopower, varför jag skrev i 3-serien där min bil passar in : )

För min del handlar det om att lätta bilen.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Har vi ingen här med erfarenhet från kolfiber/glasfiber på BMW?

Viktminskning är ju bästa effekthöjaren, vet ni väl? : )
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Kolla på stylingdelen, tror du får mer träffar där.

BMW själva har lite småsaker i kolfiber till e46:orna men det är snordyrt. Allt är iofs relativt men det är en dyr idé att byta plast/plåt mot kolfiber. Det är ju inte för inte som det kallas för det svarta guldet, det med :-)

Hade själv lite tankar kring att införskaffa kolfiberdetaljer men la ner (tillfälligt kanske bara) pga det höga kilopriset. I min tanke är det mest ur utseende som jag tänker på kolfiber.

Det finns andra ställen med. www.ca-automotive.co.uk har en hel drös med kolfiber och säkert glasfiber med. Det finns säkert andra ställen med...

Niklas

Fransosen
pe
554
perf
320xd e91 -09
Länk
Stylabilen.se har väl kolfiber till e46 bl.a. ?

//Jesper

BMW - Better Make Way
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Finns det något land där kolfiber är billigare och därmed kanske också lönsamt att importera ifrån?

Det vore ju idé i så fall att pejla intresset för t.ex. motorhuv, baklucka, o ev. skärmar för de som vill lätta eller styla bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.