|
|
|
|---|---|
|
Ja, var någonstans kan man köpa (nytt eller begagnat) sådant som lättar karossen, dvs. huv, skärmar eller baklucka i antingen glas- eller kolfiber? Vet inte om detta klassas som styling eller trimning i här på Autopower, varför jag skrev i 3-serien där min bil passar in : ) För min del handlar det om att lätta bilen. | |
|
Har vi ingen här med erfarenhet från kolfiber/glasfiber på BMW? Viktminskning är ju bästa effekthöjaren, vet ni väl? : ) |
|
|
Kolla på stylingdelen, tror du får mer träffar där. BMW själva har lite småsaker i kolfiber till e46:orna men det är snordyrt. Allt är iofs relativt men det är en dyr idé att byta plast/plåt mot kolfiber. Det är ju inte för inte som det kallas för det svarta guldet, det med :-) Hade själv lite tankar kring att införskaffa kolfiberdetaljer men la ner (tillfälligt kanske bara) pga det höga kilopriset. I min tanke är det mest ur utseende som jag tänker på kolfiber. Det finns andra ställen med. www.ca-automotive.co.uk har en hel drös med kolfiber och säkert glasfiber med. Det finns säkert andra ställen med... Niklas Fransosen |
|
| Länk | |
|
Stylabilen.se har väl kolfiber till e46 bl.a. ? //Jesper BMW - Better Make Way |
|
|
Finns det något land där kolfiber är billigare och därmed kanske också lönsamt att importera ifrån? Det vore ju idé i så fall att pejla intresset för t.ex. motorhuv, baklucka, o ev. skärmar för de som vill lätta eller styla bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.