|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Vänta 2 år? Jag vill ha och behöver bil nu, inte om 2 år... :) Starre, det lutar åt en beställningsbil trots allt. Med bakluckeöppning, belysningspaket och värme i baksätet. Pratade precis med min säljare. Tänkte försöka bestämma mig denna veckan.. |
|
|
Är det någon som har fakta svart på vit hur mycket en bil minskar i marknadsvärde då en ny modell presenteras? Och då menar jag inte den normala värdeminskningen som alltid sker utan när sker det eventuella steget neråt i pris och hur stort är det. Känns som det är försumbart i sammanhanget. |
|
|
Usch.. Kan vi inte prata om nåt roligare? :) |
|
| Om det är leasing förstår jag att det inte spelar någon roll! | |
|
Anders S. Det går rykten om att E60 får nya iDriven (navigationen) i mars 2009. Dvs det HDD baserade system som finns i E90 numera. Kanske värt att vänta tills dess, om du överväger navigation? Håller med om att värme i baksätet är underbart. Njuter av det om jag inte får köra och blir placerat i baksätet ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Det blir ingen navigation i min bil så för mig är det skit samma. |
|
|
Nej, så här får det bli ! Visst finns det mera godis men nånstans måste man ju hejda sig... 520d Touring -09 Automatisk växellåda Carbonsvart Metallic (Del av M Sportpaket) Läder Dakota Svart (Del av M Sportpaket) Komfortstol fram, el. inställbar (Del av M Sportpaket) LM Fälg Dubbeleker 135 M (Del av M Sportpaket) M Sportchassi (Del av M Sportpaket) M Lädersportratt (Del av M Sportpaket) M Aerodynamikpaket (Del av M Sportpaket) Individual Högglans Shadowline (Del av M Sportpaket) Individual Anthracit innertak (Del av M Sportpaket) Stöldlarm med Fjärrkontroll (Del av Advantage) Automatisk bakluckeöppning Ej Modellbeteckning Takreling (Del av Advantage) Varningstriangel Dryckeshållare (Del av Advantage) Skidsäck (Del av Advantage) Isofixfästen Stolsvärme fram Stolsvärme bak Interiörlist Aluminium Pentan (Del av M Sportpaket) Strålkastarspolare Park Distance Control (PDC) Bak och fram (Del av Comfort) Xenonljus (Del av Comfort) Klimatautomatik (Del av Comfort) Farthållare med bromsfunktion (Del av Advantage) Belysningspaket Radio BMW Business HiFi Högtalarsystem |
|
| lite tjatigt, men bättre ljudpaket är värt slanten om du lyssnar mycket på musik i bilen | |
|
Räcker inte HiFi tycker du. DSP kostar 13.400 mot HiFi för 6000. Är det värt det alltså? Men fan.. Jag har redan pressat budgeten ju.. |
|
|
Anders S.: Nyfiken vilket förmånsvärde får du på bilen? |
|
|
58 500 per år (utan extrautrustning) |
|
|
Tycker definitivt att du skall lägga till aut avbländbar innerbackspegel! Annars ser det bra ut. Och Hifi är helt ok om du inte har jätte höga krav! When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Lyssna på de två pakteten och bestäm utifrån dina behov. Jag hade inte nöjt mig med hifi 676, då hade jag velat uppgradera det första jag gjorde sedan. |
|
|
Nu har jag fått ytterligare lite bättre pris på två alternativ. Alt 1, Leverans inom 2 veckor: 416 Carbonsvart Metallic 9 000 LCSW Läder Dakota Svart 337 M Sportpaket 48 700 2NP LM Fälg Dubbeleker 135 M 456 Komfortstol fram, el. inställbar 15 800 4MS Interiörlist Aluminium Pentan 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZRP Advantage 12 100 302 Stöldlarm med Fjärrkontroll 386 Takreling 442 Dryckeshållare 464 Skidsäck 544 Farthållare med bromsfunktion 877 AG Kod ZRS Comfort 29 100 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik Utrustning, fabriksmonterad 205 Automatisk växellåda 23 200 441 Rökarpaket 300 470 Isofixfästen 900 661 Radio BMW Business 676 HiFi Högtalarsystem 6 000 6FL USB-Anslutning 3 200 761 Individual Tonade Rutor 3 600 Pris: 434.900 Alt2. Leveranstid 10 veckor: 416 Carbonsvart Metallic 9 000 LCSW Läder Dakota Svart 337 M Sportpaket 48 700 2NP LM Fälg Dubbeleker 135 M 456 Komfortstol fram, el. inställbar 15 800 4MS Interiörlist Aluminium Pentan 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZRP Advantage 12 100 302 Stöldlarm med Fjärrkontroll 386 Takreling 442 Dryckeshållare 464 Skidsäck 544 Farthållare med bromsfunktion 877 AG Kod ZRS Comfort 29 100 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik Utrustning, fabriksmonterad 205 Automatisk växellåda 23 200 261 Sidoairbag bak 3 600 **316 Automatisk bakluckeöppning 6 600 320 Ej Modellbeteckning 441 Rökarpaket 300 470 Isofixfästen 900 **496 Stolsvärme bak 4 000 **563 Belysningspaket 2 700 661 Radio BMW Business 676 HiFi Högtalarsystem 6 000 Pris: 459.300 Frågan är om det är värt 24.400 och 2 månader extra väntan... |
|
|
Hur sjutton kan det bli nästan 25 loppor extra? De 3 nya prylarna kostar knappt 14... Är Alt.1 en lagerbil? Mvh |
|
| inte en chans at jag hade betalat 24 lock för en elbaklucka som börjar strula efter 5år och dessutom fått vänta 2månader.. | |
| HFR: Det är leasingbil det är frågan om så det blir knappast hans problem om nu luckan strular om 5 år. | |
| Anledningen till det högre priset är att den ena är en beställningsbil och den andra en lagerbil som är på väg in. | |
|
HFR, Elbaklucka, belysningspaket, stolsvärme bak och sidoairbag bak är det jag får för dom extra slantarna. Personligen så är jag övertygad om att jag kommer uppskatta bakluckan efter att ha haft barn i 1,5år nu. För övrigt avskyr jag att öppna skitiga bakluckor, och stänga dom... |
|
|
Ok, tycker nog ändå det är lite mycket att betala, men om du tycker det är värt det så är det ju det, dessutom som ni säger så är det stor skillnad på inkommande lagerbil vs. beställning ifråga om möjlighet att justera priset så det spelar in också. Innefattar belysningspaketet någon utökad innerbelysning "vid färd", likt den som finns till E92/93? Menar då led-strängarna i dörrarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.