|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Ska beställa ny Bmw och tänkte höra vad ni tycker. Har inte haft så många 5-serie och vill därför ha lite åsikter om utrustnings vara eller icke vara. 520 Diesel Touring Automat 416 Carbonsvart Metallic LCSW Läder Dakota Svart 337 M Sportpaket 2NP LM Fälg Dubbeleker 135 M 456 Komfortstol fram, el. inställbar 4MS Interiörlist Aluminium Pentan 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZRP Advantage 302 Stöldlarm med Fjärrkontroll 386 Takreling 442 Dryckeshållare 464 Skidsäck 544 Farthållare med bromsfunktion 877 AG Kod ZRS Comfort 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik 205 Automatisk växellåda 316 Automatisk bakluckeöppning 320 Ej Modellbeteckning 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 441 Extra el-uttag för tex. telefonladdare 470 Isofixfästen (Airbagavstängning med nyckeln.) 563 Belysningspaket 661 Radio BMW Business 676 HiFi Högtalarsystem 6FL USB-Anslutning Fritt att tycka, är det nåt jag glömt eller kan vara utan? | |
|
Ganska skön spec! M-sport, komfortstolar är mumma, avbländande spegel är ett underskattat val. Otroligt irriterande utan när man blivit bortskämd... Helljusassistent kanske ska läggas till? Komfortöppning är inte fel heller. Annars kunde jag nog inte gjort specen bättre själv. Kanske hade jag valt sadelbrunt läder istället, och kombinerat med interiörlist bambu anthracit, riktigt snyggt! Men där kan ju åsikter gå isär det inser jag ju :-) |
|
|
Jag vet inte vilken budget du har till ett bilköp, men jag skulle nog avstå lite utrustning och beställa en större motor. P.s Vad betyder utr 877 AG Kod ? NN/ |
|
| 535d tycker jag verkar vara en brutal diesel som jag själv skulle kunna tänka mig att ha. Inte lika ekonomiskt som en 520d såklart, men roligare. Kanske en 2 år gammal sådan med nybilsgaranti och fria servicar kvar? Men ny bil är ju alltid ny bil så jag förstår tjusningen med det oxå. | |
|
Har faktiskt varit lite sugen på brunt läder, även tobak har jag haft i tankarna men feg som man är så vet man att svart funkar och är ganska trevligt trots allt. :) Helljusassistenten har jag inte hört några lovord kring direkt. Skönt tillval alltså? Komfortöppning har jag hört både och om. Varje tillval kostar ju dessutom pengar (åfan) och några grejer behöver (jag) hålla igen med... |
|
|
Motorvalet är ju alltid ett dilemma, större är roligare men betydligt dyrare. Jag har upptäckt att jag själv uppskattar utrustning mer än motor när det gäller en bruksbil som denna. Men visst, skulle jag få en 3-litersdiesel för låt säga en tia extra hade det varit mer intressant kanske... |
|
|
Hur stort är spannet (pris) mellan en 520 vs 525 ? NN/ |
|
| Svart läder är klart läckrast. | |
|
Listpriset på 520d touring är 366', på 525d är det 409'. Så drygt 40' alltså. |
|
|
Ja då kanske det inte är så lätt att få en 525:a för en tia x-tra. Svårt att trolla med knäna. Även för en ÅF. NN/ |
|
| Skippa automatisk bakluckeöppning och HIFI och lyssna på motorns sång istället. Min röst går till dieselsexan som har ett trevligare ljud en fyran. | |
|
Nja, någon vidare sång är det ju inte på varken 2-litersdieseln eller 3-litaren (om än bättre). Men nej, motorljudet är inget jag prioriterar på en bil som denna. |
|
|
Btw, bakluckeöppning är nog en av dom viktigare tillvalen på den nya bilen. Den är värd varenda krona för mig. |
|
|
Helljusassistent har jag hört mycket gott om och är ganska billigt tillval. Komfortöppning är ju lite dyrare och jag har också tvivel om detta men det verkar ändå spännande att ha. Motor kontra utrustning i budgeten är svårt, men tillvalen gör mycket för känslan och 520d är en trevlig motor så kör på! |
|
|
Håller med dig till viss del Anders, det var argumentet jag hade när jag skaffade min förra 320d. Jag tänkte diesel som diesel spelar väl ingen roll. Men sen provkörde jag en 325:a efter allt tjat på AP om att det var skillnad. Och det var skillnad. Men allt är prioriteringar här i livet. |
|
|
Visst är det så. 6:an är ju roligare både körmässigt och ljudmässigt. Men men... 40 lakan vet jag inte om jag vill lägga till (eller ta bort på specen för en 520) Det är få saker jag kan tänka mig att ta bort från utrustningslistan, några kanske men inte många. |
|
|
Anders S: Hur upplever du skillnaden mellan 520/ 525 ? NN/ |
|
|
Har ingen större erfarenhet av 3 litersdieseln mer än en kortare provtur för ett bra tag sen. Så jag vet inte om jag kan göra någon vettig jämförelse. Men eftersom jag tycker 520d:en är helt okej så nöjer jag mig med den. |
|
| Efter ditt köp av 520d (verkar som du har bestämt dig) så se då för allt i världen till att du aldrig provkör en nyare 525d ;-) | |
|
Tyckte oxå att min 3 liters 525 var fullt tillräcklig. Men så här i efterhand så hade jag nog minskat utr, för att få råd att köpa 276 hästarn. NN/ |
|
|
Navi. tycker jag saknas och mörkare rutor bak. Har tryffelfärgad klädsel i bilen och den har jag lyckats hålla ren trots barn. Otrolig spec du har på bilen, törs inte gissa på vad den kommer att kosta dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.